12 храни, които забързват метаболизма

По-бързият метаболизъм ще Ви помогне да свалите излишните килограми и да се предпазите от болести като диабет, сърдечни заболявания и високо кръвно налягане.

Подбрахме няколко предложения за храни, които ще забързат работата на метаболизма.

Вижте кои са те:

1. Люти чушки

Капсаицинът е активното вещество на лютите чушки, има дразнещо действие у човека и предизвиква парливото усещане в тъканите. Той повишава телесната температура и по този начин ускорява работата на метаболизма.

метаболизма

2. Целина

Може да Ви се струва, че целината няма суперсили, но нискокалоричната храна стимулира храносмилането, поддържа тялото хидратирано и съдържа много фибри, които изгарят мазнините.

3. Риба тон

Тонът, заедно със сьомга, скумрия, херинга и сардини, съдържа Омега-3 мастни киселини, стимулиращи производството на хормони, регулиращи апетита и метаболизма.

метаболизма

4. Вода

Приемът на вода е жизненоважен – 8 чаши на ден спомагат за доброто състояние на организма Ви. Изпиването на 500 мл. вода карат метаболизма да се забърза с 30% само за 10 минути – ефект, който трае около 30 минути.

5. Слънчогледови семки

Тези ядки съдържат висококачествени, полезни мазнини, както и фибри, белтъци, витамин E, B и D. Действат като антиоксидант. Полезни са също за косата и кожата.

метаболизма

6. Матча 

Матча е японски зелен чай. Определян е като суперхрана, богат на антиоксиданти. Повишава енергията и горенето на калории, стимулира метаболизма.

7. Папая

Основното вещество в папаята е папаинът – ензим, който спомага храносмилането. Ензимът се съдържа и в други плодове – ананас, киви, манго, банан. Папаинът е полезен още за кожата, действа успокояващо на стомаха и укрепва имунната система.

метаболизма

8. Бадемова паста

Бадемовата паста е нискогликемична храна, което означава, че поддържа нивата на кръвната захар стабилни. Това е важно, защото резките промени при кръвната захар забавят метаболизма.

9. Овесени ядки

Овесените ядки са пълни с бета глюкани – вид фибри, които забавят усвояването на въглехидратите. Това предизвиква някои метаболитни реакции, които намаляват апетита.

метаболизма

10. Грейпфрут

Погледнете настрани от ябълките и портокалите – грейпфрутът съдържа нараненин, антиоксидант, който спомага да поддържате нивата на кръвната захар постоянни и забързва изгарянето на калории.

11. Кисело мляко

Киселото мляко пречиства организма, укрепва имунната система и има свойството да предпазва от рак. Научно доказано е, че една кофичка на ден спомага за дългосрочното отслабване.

метаболизма

12. Червено вино

Ползите от алкохола е тема, подлежаща на дебатиране, но някои проучвания доказват, че червеното вино съдържа ресвератрол – антиоксидант, съдържащ се в люспите на гроздето, който спомага за по-добрата преработка на приеманата захар. Разбира се, положителният ефект е само при умерена дневна доза.

Източник: COSMOPOLITAN