закуска

Кои храни трябва да избягваме за закуска

Закуската е обявена за най-важното хранене през деня, тъй като засилва метаболизма и дава „гориво“ на вашия организъм.

Следвайки правилото „всичко в умереност“, обаче има храни, които трябва да избяхгваме или поне да са в нашето ежедневно сутрешно хранене, съветват нутристите.

Ето и кои са те:

Бял препечен хляб – Препеченият бял хляб е по-малко вероятно да ви накара да се чувствате пълноценно нахранени в сравнение с пълнозърнестия хляб, тъй като той е със значително по-малко полезни вещества.

Масло или маргарин – Тази опция за закуска може да бъде калорична, особено ако смесите мазнини с въглехидрати.

Плодове – Ако просто смесвате плодовете, естествените захари се освобождават от вътрешността на клетките и се превръщат в „свободни захари“. Поради тази причина яжте само по един вид плод на хранене.

Захарни зърнени храни – Повишават нивата на глюкозата в кръвта, а това може да доведе до кратък изблик на енергия. Той обаче ще продължи само за малък период от време.

Концентриран портокалов сок – С високо съдържание на фруктоза, което може да доведе до скок в нивата на кръвната ви захар.

Вместо да пиете концентриран портокалов сок, изяждайте целия плод.

Тестени изделия – Всички знаем колко са вкусни мекиците и палачинките, но те не ни доставят нищо повече от по-висок холестерол и приятно усещане на небцето.

- реклама -