Ще спре ли вносът на стари коли в България?

Ще спре ли вносът на стари коли в България?

Текстове, предложени от Министерството на околната среда призовават за забраняване на вноса на коли, с екокатегория под Евро 4. Предвижда се дори да се забрани на собствениците на такива коли да ги продават.

Мярката е част от новия Интегриран план за енергетика и климат.

Понастоящем текстовете са подложени на обществено обсъждане преди да бъдат внесени за одобрение в Европейската комисия. Целта е да се намалят вредните емисии, коментира Нова телевизия.

Рестрикциите засягат най-вече 20-годишните автомобили или по-старите от 20 години. Но освен за вноса, забрана ще има и за продажбите.

Тоест, ако сте собственик на стара кола и искате да я продадете, ще може да го направите, но за трета държава. Или да я предадете за скрап.

В новия план е предвидено вносът и продажбата на коли под Евро 4 да бъде преустановен. Идеята срещна съпротивата на вносителите на коли, втора ръка.

(Освен гибел за търговците, е възможно и някои от българите да останат без кола. „Българите нямат възможност да купуват нови автомобили. Една електрическа кола струва 60-80 хиляди лева“, смята той.

От Асоциацията на вносителите на автомобили смятат, че мярката заплашва хората от селата и малките градове.

„Те са средство за придвижване до болници, до по-големи населени места. Като крайна мярка смятам, че това е несправедливо. Със сигурност ще има истерия“, коментират потребители.

Друга от мерките в плана предвижда да се спрат от движение коли,

на които са премахнати катализаторите или филтрите за твърди частици. А данъците за старите автомобили да станат по-високи.

От Министерството на околната среда и водите не коментираха темата, тъй като планът е в процес на обществено обсъждане.

- реклама -