Окончателно: Минималната заплата става 1077 лева от другата година
Минималната работна заплата се увеличава от 933 лв. на 1077 лв. от януари 2025 г., реши Министерският съвет.
Това е ръст със 144 лв., или 15,4%. За първи път минималното възнаграждение у нас ще е над 1000 лв.
Решението на правителството е в изпълнение на промените Кодекса на труда, с които беше предвидено минималната заплата да 50% от средната за страната.
До 15 ноември България трябва да въведе изискванията на директивата на ЕС за адекватните минимални работни заплати в страните от Съюза.
Работодателските организации и синдикатите отново не постигнаха съгласие относно размера на минималното възнаграждение в страната.
Бизнесът настоява, че формулата за определянето ѝ е грешна
и намалява драстично разликата при заплащането между различните квалификации труд. А според синдикатите увеличението трябва да е по-голямо.
Вижте още:
В още една европейска страна минималната заплата ще е над 1000 евро – Flashnews
КНСБ предлага по-високи вноски за пенсия и нова формула за минималната заплата – Flashnews
Синдикатите: 1077 лв. трябва да бъде минималната заплата от догодина – Flashnews








