Провеждането на тестове и в детската градина – при влизането и при излизането от нея, обмисля МОН. Просветното министерство подготвя метод за оценяване и на най-малките, съобщава „Телеграф“. Целта е да се видят постиженията на децата на входа на училището -т.е. в подготвителната предучилищна група. А на базата на резултатите ще се определя и финансирането на учебните заведения.
Според учителите обаче оценяването още на входа на училището няма да натежи на никого. Напротив – ще помогне. „Една такава диагностика помага за продължаващото обучение, подсказва на родителите, когато трябва да бъдат насочени към специалисти,
респективно помага и на нас да разпределим учениците равномерно
в паралелки, така че да няма струпване на ученици, които нямат необходимите умения”. Това обясни Таня Панчева, директор на 55 СУ „Петко Каравелов”. Учители твърдят, че и в момента се правят оценявания на способностите на децата. В каква ще е разликата тогава обаче все още не е ясно.
От МОН уточниха, че това не са изпити като матурите.
„Целта на предвижданата промяна е прилагането на
единен инструмент за проследяване на постиженията
на децата при първото им постъпване в детската градина и преди постъпването в първи клас. Това ще даде възможност да съпоставимост на резултатите между различните институции“, казват от Министерството на образованието.