Как да декларирате доходи като майстор

Как да декларирате доходи като майстор

Всички домашни майстори имат задължението да подават годишни данъчни декларации, като видът на получавания от лицето доход определя начина на облагане на доходите.

Упражняване на свободна професия: лицата извършват дейността за своя сметка,

регистрирани са като самоосигуряващи се лица и не са регистрирани като ЕТ. Облагането е като от придобитите доходи се приспаднат 25% нормативно признати разходи.

Като търговци: наемат други физически лица, цяла бригада за различни дейности и т.н.

Облагането е с данък върху годишната основа за доход от дейност като търговец в размер на 15%, като лицата са задължени да водят счетоводство и също да бъдат осигурени задължително като самоосигуряващи се лица. На граждански договор: извършват конкретна услуга, която им се възлага. Облагането е като доход от друга стопанска дейност с приспадане на 25% нормативно признати разходи.

Важно

Авансовото облагане през годината на всеки три месеца е задължително, независимо от вида на дохода.

Специфичен случай:

Лица, които извършват ремонт на електро- и водопроводни инсталации, биха могли да попаднат в обхвата на облагане с патентен данък по Закона за местните данъци и такси. Той е твърда сума и се определя според местонахождението на лицето.

Още от деня:

ЦИК: МС трябва да осигури пломбите, които се поставят на чувалите с изборни книжа – Flashnews

МВнР: Всички българи незабавно да напуснат зоната на конфликта в Близкия изток – Flashnews

„Лора, Лора“ ехти на на летището в София. Тя: Радвам се, че съм стимул за тези деца – Flashnews

Велислава Делчева: Все още нямаме ясна представа защо има по-високи сметки за ток – Flashnews

Цените на петрола се сринаха, след като Тръмп се отказа от ултиматума си срещу Иран – Flashnews

Ръст на сигналите в МВР срещу изборни нарушения, 50% повече българи заявиха желание да гласуват в чужбина – Flashnews

- реклама -