Маркет линкс БСП ГЕРБ евроизбори президент електорални нагласи

Маркет линкс: ГЕРБ води на БСП за евроизборите с близо 4%

Политическото пространство е наситено със скандали, така че към момента по една или друга причина евроизборите стоят отдалечени за българските граждани. Има други събития, които привличат вниманието на хората, обясни Добромир Живков от „Маркет линкс“ пред bTV.

Според него голямото противопоставяне на политическата сцена между ГЕРБ и БСП, води до мобилизация и при двете политически сили.

Източник: bTV

ДПС е третата партия, която със сигурност ще вкара евродепутат, добави Добромир Живков. „При Обединените патриоти предстои да се реши дали ще се явят отделно, така че тепърва предстои да изчислим следващия месец какви ще са нагласите и шансовете на партиите там поотделно“, смята Живков.

Може да се каже, че според последното изследване гражданите не са особено удовлетворени относно развитието на страната, добави социологът.

Източник: bTV

По отношение на доверието към институциите и на първо място ниското доверие към Народното събрание, Добромир Живков коментира, че това не е изненадващо, тъй като може да се каже, че парламентът е загубил истинската си роля на самостойна институция, в която се определят и взимат решения в законодателството и редица решени, свързани с управлението на страната.

Източник: bTV

По отношение на доверието към правителството и нивото на доверие от 27%, може да се каже, че то възстановява малко позициите си от 22-23-те процента през ноември, смята Живков.

Според него спадът на доверие от началото на годината към президентската институция – от около 60% до към 51%, се дължи на това, че аргументите на Радев започват да изчерпват силата си да мобилизират и да въздействат на хората. Въпреки това говоренето от президентската институция и налаганите вета на различни законопроекти продължават да работят и да поддържат високия рейтинг на президента.

Данните са от съвместно национално-представително проучване на bTV и Маркет ЛИНКС, проведено сред 1018 лица над 18 г., в периода 15-25 февруари по метода на прякото-лично интервю.

- реклама -