оптимизация

Как да оптимизирате работния процес и да избягате от рутината

За постигането на по-добри резултати, често се изискват не само сериозни усилия, но и стратегически подход към набелязаните цели

Каквито и усилия да полагаме, няма как да сме винаги ефективни на сто процента и да не се влияем от редица фактори, които ни увличат в ритъма на рутината. Докато успеем да осъзнаем, че сме изпаднали в тази крайност, вече се налага да се справяме и с последствията на това.

Когато се стремим към по-добри резултати, трябва да заложим на стратегически подход в бизнеса и да набележим мерки за оптимизиране на работния процес. Ако производителността на ръководните кадри и мениджърите е ниска, това се отразява и на останалия персонал, а виновни за ситуацията е излишно да се търсят, след като не сме успели да предвидим правилно ходовете си.

Опитайте следните съвети, които могат да ви помогнат да се справите с предизвикателствата:

Списък със задачи

Крайните срокове ни притискат, а списъкът със задачи изглежда безкраен. Ревизирайте ги, сведете ги до минимум и се фокусирайте върху актуалното за днес. Така ще сте
по-концентрирани и ще съумеете да спазите периодите, които сте си поставили. Структурирането със сигурност ще бъде от полза, за да не се увличате в ненужно планиране и губене на ценно време в мисли за всичко предстоящо.

Бъдете в крак с времето

Внедряването на дигиталните технологии е разумна крачка, която ще се отплати двойно във времето. Съвременните иновативни платформи за създаване на формуляри, документи, графици, досиета и автоматични напомняния са изключително улеснение за работния процес. Освен това те будят доверие в клиентите или пациентите, когато говорим за дентален софтуер например, а и са в полза на добрия имидж на фирмата.

Правилото 80/20

Ако отдавна сте в предприемачеството или катерите кариерната стълба, знаете, че съвършенството не винаги е постижимо. Рано или късно, всеки от нас трябва да се освободи от тази идея.

Знаете ли за съществуването на правилото 80/20? Задоволете се с тези 80 процента, които работят за повишаване на производителността и същевременно гарантират почти пълно изпълнение на задачите. Останалите често ще остават на заден план, но все някога ще стигнете и до тях. Тази практика може да намери приложение на всяко ниво в бизнеса.

Доверие в екипа

Ако делегирате достатъчно права и отговорности на екипа си, ще имате възможност да се заловите с по-важни и крупни задължения, които биха оказали влияние на компанията в бъдеще. Ако някой се справя с дадена задача по различен от вас начин, това не означава, че той е грешен. Не се опитвайте да поемате всичко на плещите си, защото смятате, че само вие сте перфектни. Дайте шанс и на останалите служители да се изявят, доверете се на хората си и запазете спокойствие – отборният дух трябва да се направлява и да създава подходяща среда за него.

- реклама -