ИПБ: Лошите пътища и хаотичната политика водят до увеличаване на пътните инциденти
Според обществеността системата за управление на пътната безопасност не е адекватна на нуждите на съвременната мобилност. Това показва анкетно проучване на Института за пътна безопасност (ИПБ) относно влиянието
върху безопасността на движението по пътищата при използването на технически средства за контрол (камери).
В периода 10-30 септември са анкетирани 192-ма български граждани в Северозападна България. Според оценка на риска на ИПБ областите в Северозападна България (Русе, Ловеч, Монтана и Варна)
са с най-висок риск от настъпване на тежки катастрофи.
86% от анкетираните смятат, че основният фокус на правителството е върху полицейския контрол и глобите вместо върху ефективното управление на пътната инфраструктура.
Този подход създава усещане за използване на пътната безопасност
като инструмент за генериране на приходи, а не като средство за намаляване на инцидентите и подобряване на мобилността, смятат от ИПБ и уточняват, че проучването разкрива сериозни пропуски в инфраструктурното управление.
Лошо поддържаните пътища, липсата на адекватни инженерни решения
и хаотичната политика водят до увеличаване на инцидентите и фаталните случаи, посочва Институтът за пътна безопасност и подчертава, че системата трябва да се пренасочи от наказания към истинско подобряване на инфраструктурата и повишаване на безопасността на пътя, за да се постигне ефективност в мобилността и значително намаляване на пътните инциденти.