Експертите съветват: Рекламация на стоки – кога и как?

Експертите съветват: Рекламация на стоки – кога и как? Връщането на закупени продукти понякога е проблем за потребителите.

Като потребител и важно да знаете,

че част от правата, които имате, е да можете да върнете закупена стока, ако тя не ви допадне, нарушена е целостта й или не отговаря на описанието, ако е купена онлайн. В тези случаи ние имаме право да поискаме замяна на стоката, да поискаме връщане на парите ни, както и ремонт на стоката, казват от „Активни потребители“.

Законовият срок, в който може

да направите рекламацияу нас е 14 дни. Някои магазини обаче имат и по-дълъг срок, който стига до 30 дни от датата на купуване.

В случай, че имаме предоставена търговска гаранция, то трябва да се съобразим с нейните условия – ако стоката има проблем, който се съдържа в търговската гаранция, то ние можем

да предявим рекламация.

Във всички други случаи, като например, ако закупената стока не ни е по мярка или по вкуса, или представлява подарък, който не е подходящ – не можем да се позовем на законовото си право на рекламация. Това съвсем не означава, че не можем да върнем стоката в магазина, но това може да стане само по взаимно

съгласие с търговеца или уговорка.

Когато си закупите стока и е налице основание за рекламация, което за краткост ще наричаме дефект, първо трябва да се информирате и се запознаете с правата си по закон. Разбира се, винаги е препоръчително да изпробвате стоката още в магазина, за да намалите риска от несъответствие.

Обезателно трябва да прочетете условията на търговската гаранция (ако е предоставена). В много случаи, тя предлага по-добри условия, на които можете да се позовете при рекламацията си.

Също така е възможно гаранцията

да е предоставена от вносителя, а не от търговеца от който сте я закупили. Това означава, че можете да се обърнете директно към вносителя и така проблемът да се реши по-лесно.

Естествено има стоки, които не подлежат на връщане, поради естеството си – когато

да речем хранителни добавки,

закупени от интернет магазин, веднъж отворени не могат да бъдат обратно върнати в своята опаковка. Същото важи и за покупката на бельо.

При проблеми с рекламацията или некоректни търговци, трябва да подадете сигнал в Комисията за защита на потребителите или в Асоциация „Активни потребители“.

- реклама -