Законовият срок, в който може
да направите рекламацияу нас е 14 дни. Някои магазини обаче имат и по-дълъг срок, който стига до 30 дни от датата на купуване.
В случай, че имаме предоставена търговска гаранция, то трябва да се съобразим с нейните условия – ако стоката има проблем, който се съдържа в търговската гаранция, то ние можем
да предявим рекламация.
Във всички други случаи, като например, ако закупената стока не ни е по мярка или по вкуса, или представлява подарък, който не е подходящ – не можем да се позовем на законовото си право на рекламация. Това съвсем не означава, че не можем да върнем стоката в магазина, но това може да стане само по взаимно
съгласие с търговеца или уговорка.
Когато си закупите стока и е налице основание за рекламация, което за краткост ще наричаме дефект, първо трябва да се информирате и се запознаете с правата си по закон. Разбира се, винаги е препоръчително да изпробвате стоката още в магазина, за да намалите риска от несъответствие.
Обезателно трябва да прочетете условията на търговската гаранция (ако е предоставена). В много случаи, тя предлага по-добри условия, на които можете да се позовете при рекламацията си.
Също така е възможно гаранцията
да е предоставена от вносителя, а не от търговеца от който сте я закупили. Това означава, че можете да се обърнете директно към вносителя и така проблемът да се реши по-лесно.
Естествено има стоки, които не подлежат на връщане, поради естеството си – когато
да речем хранителни добавки,
закупени от интернет магазин, веднъж отворени не могат да бъдат обратно върнати в своята опаковка. Същото важи и за покупката на бельо.
При проблеми с рекламацията или некоректни търговци, трябва да подадете сигнал в Комисията за защита на потребителите или в Асоциация „Активни потребители“.