Марк Зукърбърг Фейсбук нови правила съдържание

Зукърбърг поиска държавна помощ за контрола на съдържанието в интернет

Създателят на Фейсбук Марк Зукърбърг поиска регулаторните органи и правителствата да играят по-активна роля в контролирането на интернет съдържанието.

 

В отворено писмо, публикувано във Вашингтон Поуст, Зукърбърг твърди, че отговорността за мониторинга на вредното съдържание е твърде голяма отговорност за отделните фирми.

Той призовава за ново законодателство в четири области: „Вредно съдържание, влияние върху изборите, неприкосновеност на личния живот и преносимост на данните“.

„Законодателите често ми казват, че имаме прекалено много власт над речта и честно казано съм съгласен,“ пише Зукърбърг, добавяйки, че Фейсбук „създава независим орган, така че хората да могат да обжалват нашите решения“ за това какво се публикува и какво сваля като съдържание.

Той описва нов набор от правила, които би искал да бъдат наложени на технологичните компании.

Тези правила трябва да бъдат еднакви за всички уебсайтове, твърди Зукърбърг, така че да е по-лесно да се спре „вредното съдържание“ да се разпространява бързо в различните платформи.

В петък започна процесът по легитимирането на политическите реклами, които се появяват във Фейсбук в страни от ЕС. С новите правила на социалната мрежа вече се показва ясно на потребителя кой е рекламодателят, колко е платил и към кого е насочена рекламата.

„Вярвам, че Фейсбук има отговорността да помогне за решаването на тези проблеми и очаквам с нетърпение да ги обсъдя със законодателите по целия свят“, завършва Зукърбърг.

„Кървавото“ му писмо идва на фона на множество въпроси, пред които е изправена социалната мрежа относно ролята си в скандала с Кеймбридж Аналитика около злоупотребите с данните по време на предизборните кампании и критиките, че не спря разпространението на кадри от убийствата в Крайстчърч.

Припомняме, живото излъчване на касапницата от 15 март беше споделено 1,5 милиони пъти преди да бъде свалено от мрежата.

При все това, в изявлението на Зукърбърг няма и дума по този въпрос.

- реклама -