Зонирането на бг курортите ще доведе до още по-голям ръст в сектора

Ангелкова туризъм категоризация звезди

Зонирането на бг курортите ще доведе до още по-голям ръст в туристическия сектор. Страната ви се представя на чуждите клиенти преди всичко като дестинация за млади хора

Това заяви за „24 часа“ Александер Вреде, мениджър за България, Хърватия и Черна гора на Thomas Cook Gmbh. Thomas Cook Group plc. е един от водещите световни туристически конгломерати с годишни продажби от 9 млн. паунда.

За Thomas Cook Group България е развиваща се стратегическа дестинация със силна ориентация към по-младите семейства. Страната е достъпна с кратки полети. Като част от ЕС предлага безопасна среда, разнообразна природа, приятелски настроени хора, красиви градове, интересни исторически места, заяви Александер Вреде. По думите му туристическите пакети за България са еднакво атрактивни както за младежи, които се интересуват от забавления, така и за двойки, които искат спокойна почивка, но и за възрастни потребители. Най-голям интерес има към курорти като Албена, Златни пясъци, Обзор, Слънчев бряг, Несебър и Поморие. Клиентите се интересуват от курорти, които са им били препоръчани, предлагат добри условия и конкурентна цена.

Според експерта диференциацията е ключова за успешното развитие не само за България, а и за всички туристически страни

„И не само по отношение на хотелиерската инфраструктура, но най-вече по отношение на обслужването и добрата храна и напитки. Трябва разнообразие, трябва зониране на курортите. Само така може да се отговори, а в идеалния случай – и да се надхвърлят очакванията на клиентите, които могат да бъдат много различни в зависимост от това към кой сегмент принадлежат. Това е главната предпоставка за привлекателността на офертите. В моите очи отдавна са отминали времената, когато някой просто отваря вратите на нов хотел, ресторант или бар и очаква клиентите да дойдат сами“, твърди Вреде.

плаж неделя с много слънце

Според него създаването на Министерство на туризма, което да координира и насочва усилията на цялата българска туристическа индустрия, е много добра крачка напред. „На нас като туроператори ни се предоставя възможността да се срещнем с министерството за някои по-общи обсъждания или да споделяме наши притеснения по определени теми – това е много добра инициатива.

Установихме близко и истинско сътрудничество с Министерството на туризма и търсим успешно продължение на това сътрудничество“, допълва Вреде.

„Искам да кажа, че един добре функциониращ безплатен, високоскоростен Wi-Fi в целия хотел, за да могат гостите да поддържат връзка с приятелите и семейството си вкъщи, една прилична модерна стая с умен и удобен дизайн и една вкусна кухня в днешно време могат да впечатлят много повече гостите на един хотел, отколкото някакъв много скъп полилей или статуи във фоайето. Или, да речем, огромни маслени картини по коридорите или в стаите. Една приветлива атмосфера, създадена от
приятелски настроен персонал, е много повече от една красива фасада на който и да е хотел“, допълва експертът.