сн. БГНЕС

Затварят част от околовръстния път между „Горубляне“ и „Младост“ – ето до кога

От неделя до 10 септември се въвежда временна организация на движение в участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“. Причина затова е разрушаването на надлеза в района, който е опасен и в аварийно състояние. Това каза председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски. Той инспектира строителството и разширяването на Софийския околовръстен път заедно със зам.-кмета по транспорта в Столичната община Кристиан Кръстев.

Повече от 40 години от неговото построяване той не е ремонтиран основно и е опасен. На негово място ще бъде изградено ново съоръжение.

сн. БГНЕС

По думите му той може да бъде завършен и по-скоростно, тъй като строителите работят с бързи темпове. „Новото съоръжение ще е модерно и ще отговаря на изискванията на проекта, тоест 6 ленти и всички системи, свързани с безопасността на пътуването“, подчерта той и обясни, че след ремонта пътят ще е с 6 ленти на директното трасе, плюс разделителна ивица, две локални платна с две ленти и тротоари от двете страни и ще позволява скоростта да бъде 80 километра в час.

сн. БГНЕС

„Обсъждаме и мероприятията по въвеждането на временна организация на движението от неделя на обяд, свързано със затварянето на участъка от пътен възел „Горубляне“ до пътен възел „Младост“ и обходите, които предвиждаме да бъдат направени. Транзитният трафик ще бъде пренасочван към Северна скоростна тангента от магистралите „Тракия“, „Хемус“ и „Струма“, локалният ще използва булевардите „Александър Малинов“ и Цариградско шосе, както и Самоковско шосе и ул. „Инж. Георги Белов“.

Предвижда се участъкът да бъде отворен на 10 септември.

сн. БГНЕС

Проектът на Софийския околовръстен път ще бъде приключен до края на 2021 година и струва 142,7 милиона лв.

Терзийски уточни, че гаранцията на ремонта е 5 години.

Заместник-кметът по транспорт в Столичната община Кристиан Кръстев съобщи, че в района ще бъде създадена временна организация от 14 юни до 10 септември.

сн. БГНЕС

„Трафикът, който идва през „Самоковско шосе“ ще бъде извеждан през няколко пътни артерии, но на „Самоковско шосе“ и ул. „Инж. Георги Белов“ изграждаме допълнително ново светофарно съоръжение, което ще бъде постоянно, заради проблемите с трафика, особено в пиковите часове. Освен това, с Центъра за управление на трафика ще се опитаме да подпомагаме допълнително организацията на движението, за да обезопасяваме и да дърпаме трафика, за да можем да подпомагаме хората. Те трябва да се заредят с търпение и да тръгнат малко по-рано. В името на това да имаме „Околовръстно шосе“ и безопасност на движението, трябва да го затворим“, посочи той.

На въпрос на БГНЕС дали е запознат с притесненията на живеещите на бул. „Цар Борис III“, които не искат в участъка от бул. „Никола Петков“ в посока „Княжево“ да се премахва локалното платно и да се копае тунел, той каза, че това е проект, който в момента се обсъжда.

„Когато се консолидираме около един финален формат тогава може да мислим това как точно ще бъде организирано движението“, заяви той.

Стана ясно, че в проекта е допусната техническа грешка, която е допуснала част от трасето да минава през храма „Св. Панталеймон“. По думите на общината тя е отстранена.

Кръстев каза, че в следващите две седмици ще започне изграждането на велоалеите по „Пушкин“ и „Патриарх Евтимий“.

„Към момента нямаме проект за нова велоалея по „Цар Борис III““, заяви Кръстев.

- реклама -