Защо новата реклама на „Жилет“ взриви мрежата

Най-новата реклама на „Жилет“ предизвика множество противоречиви реакции и бурни дебати.

Причината – посланието на клипа, свързано с движението #MeToo.

Рекламният клип включва откъси от новинарски емисии, свързани с движението #MeToo, които са допълнени от моменти, илюстриращи прояви на сексизъм в ежедневието. Глас зад кадър изяснява посланието: „Тормоз, движението MeToo срещу сексуалното насилие, господстваща мъжественост. Това ли е най-доброто за един мъж?“.

В официалната страница на компанията в YouTube се уточнява, че „рекламата е за нашата вяра в най-доброто у мъжете“.

Във Фейсбук компанията пише: „Не е ли време да спрем да извиняваме лошото поведение? Премислете и действайте, присъединете се към нас“.

До момента клипът, публикуван на 13 януари, е изгледан почти 23 милиона пъти, а коментарите под него са разнообразни.

Клипът е поредната рекламна кампаня със социална насоченост, включително рекламите на Colin Kaepernick, които доведоха до голям тласък в продажбите на Nike миналата година.

Рекламата се появява точно в момент, когато движението #MeToo продължава да се опитва да привлече общественото внимание към сексуалното насилие и тормоз от страна на силни мъже.

Това, че използва, за да продава самобръсначки, само по себе си беше разкритикувано.

 

„Това обезценява важността на движението„ MeToo “, което принизява кампания за защита правата на жените до моден лозунг, който може да накара мъжете да се чувстват по-добре”, пише журналистката и феминистка Сирена Бергман.  „И това отнема вниманието от историите на жените, които са достатъчно смели, за да говорят за нападенията, тормоза и оскърблението си, а ги експлоатират, за да направят повече пари на техен гръб“, пише още тя.

Рекламата е част от по-широка кампания на Жилет, които ще даряват по един милион долара годишно през следващите три години на нестопански организации, които „помагат на мъже от всички възрасти да постигнат най-доброто от себе си“, започвайки от Американския клуб на момчетата и момичетата.

Компанията също така обеща да популяризира „положителни, постижими, приобщаващи и здравословни истории за това какво означава да си мъж“.

„Ние каним всички хора по това пътуване с нас“, се казва в изявлението на компанията. „Да се ​​стремим да бъдем по-добри, да бъдем по-добри и да си помагаме да бъдем по-добри.“