сутрин

Защо е полезно да ставаме рано сутрин?

Началото на деня е ключово за неговото продължение. Ако денят ви започне с усмивка, любима песен и добро настроение, със сигурност ще понесете по-лесно сблъсъка със стреса, бързането и безбройните задължения. Ето съветите на специалистите:

Повече спокойствие и добро настроение

Доказано е, че когато ставаме рано, имаме повече време за традиционните задължения сутринта. Това ни спестява стреса и ни помага да бъдем по-весели и оптимистично настроени, категорични са психолозите. Ако комбинираме това с лягане навреме, ще се чувстваме и по-здрави. 

Ако честно сравните сутрин, в която имате време да се протегнете, да си направите кафе в любимата си чаша, да се отпуснете и просто да подишате, веднага ще осъзнаете колко по-добре е утре да станете 20-30 минути по-рано. Така ще избегнете неприятности от вида – тичане, лошо настроение, главоболие, подпухнали очи, уморена кожа и какво ли още не… Определено има разлика.

дълголетието

По-добро храносмилане и по-добра форма

Хората, които си лягат късно и сутрин едва стават, консумират с 200 калории повече от онези, които си лягат навреме и стават рано, сочат проучванията. Ако стоите будни до късно е много вероятно да огладнеете, а в такива случаи обиновено посягаме към шоколада, сандвичите и всички нездравословни неща, от които сме се пазили през целия ден. Затова не е изненадващо, че спящите до късно имат значително по-висок индекс на телесната маса. Ако при вас случаят е такъв, поне опитайте да не се отказвате от закуската на сутринта, защото тя ще ви помогне да регулирате объркания режим на хранене.

Рисковете от депресия намаляват

Германски учени са установили, че спането до късно е пряко свързано с депресивните състояния. Излежаването и неправенето на нищо често накрая разваля настроението ни, защото сме загубили ценно време, без да сме постигнали някакъв резултат. Освен това е доказано, че колкото повече спим, толкова повече ни се спи. И така кръгът се затваря. Твърде много сън също е вреден за здравето ни. Затова учените смятат, че не бива да спим повече от осем часа на денонощие.

Имаме време за спорт

Ако станем малко по-рано сутринта, е по-вероятно да намерим десетина минути за  малко гимнастика. Раздвижването ще ни освежи, ще ни зареди с нови сили и ще поддържа тялото ни в по-добра форма. Освен това ще се разсъним много по-бързо.

Колкото повече, толкова повече

Според психолозите хората, които се събуждат по-рано сутрин, имат повече време и мотивация да набележат ясно целите си –  както за деня, така и в по-дългосрочен план. Ако се събуждате в последния момент, вероятно няма да имате никакво време за планове. Така ще трябва да импровизирате повече. Специалистите обаче са убедени, че планирането дава по-високи резултати.

- реклама -