Започва ремонтът на участъка между Чирпан и Стара Загора

От 5 октомври започва ремонтът на първите 12 км от автомагистрала „Тракия“ в платното за Бургас от общо 52 км, които ще бъдат обновени поетапно.

Участъкът, който ще се ремонтира, е от 156-ти км, след пътен възел „Белозем“, до 168-ми км преди пътен възел „Оризово“.

По време на строителните дейности трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за София, като скоростта на движение ще е до 70 км/ч. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и да спазват стриктно поставената пътна сигнализация.

От понеделник работата стартира с поставяне на необходимата сигнализация и пътни знаци за въвеждане на временната организация на движение в 12-километровия участък, за да може от вторник на обекта да започне същинската строителна дейност.

Заради ремонтните работи ще бъде затворена връзката на пътен възел „Плодовитово“ от АМ „Тракия“ в платното за Бургас към третокласния път III-666 Оризово – Плодовитово – Първомай. Пътуващите за Първомай могат да слязат от магистрала „Тракия“ при Чирпан и да се върнат обратно към Плодовитово и Първомай по второкласния път II-66, съобщиха от АПИ.

Дейностите в 12-километровата отсечка включват цялостна подмяна на асфалтовата настилка, подобряване на отводняването, полагане на нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи.

Ремонтът ще се изпълнява от дружеството „Автомагистрали“, с което Агенция „Пътна инфраструктура“ има договор по ЗОП за поддържане на автомагистрала „Тракия“.

Предвижда се ремонтът на 12-те км да приключи в края на октомври – началото на ноември. Ако времето позволи, след това строителните работи в посока Бургас ще продължат в 40-километровия участък от Оризово до Стара Загора. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.

Кошмарният участък между Чирпан и Стара Загора отдавна е набразден с коловози, пропадания и неравности.

Комичното в случая е, че 40-километровата отсечка е сравнително нова – пусната е в експлоатация през есента на 2007 г., но бързо започва да се амортизира. Неин строител е фирмата „Трейс груп холд“, която през годините на няколко пъти посочи, че неподходящ проект, който не съответства на геоложкия доклад за терена, е виновен за нагъването на асфалта. Така или иначе никой не понесе отговорност за тежкото състояние на пътя. Заради неравностите по пътното платно и в двете посоки, през 2018 г. Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) ограничи скоростта за движение на 90 км/ч. Обществото очаква този път ремонтът да бъде направен както трябва.

- реклама -