Започва ремонт на 7 коловоза на Централна жп гара София

От тази вечер започва ремонт на първите 7 от общо 14 коловоза на Централна железопътна гара в София. Строителството ще бъде изпълнено на пет етапа. Това обяви по време на пресконференция в транспортното министерство, генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски.

„Ще изградим нови 7 коловоза, нова контактна мрежа и осигурителната техника на първият етап на гарата, тя ще бъде разделена на пет етапа при самото изпълнение. След приключване на първия етап ще бъде възстановено движението от 1 до 7 коловоз и уточни, че всички дейности там ще приключат до година и половина“, заяви той.

Ремонтните дейности са част от изпълнението на проекта за ремонт и строителство на трасето София-Волуяк.

„Проектът обхваща три гари, подновяване на инфраструктурата на Централна гара, трите пътя до бъдещата гара „Обеля“ и гара Волуяк“, обясни той и поясни, че целият проект ще се реализира в следващите 3 години и 6 месеца.

Инж. Папукчийски уточни, че новата гара Обеля ще прави връзка с метрото и там ще бъде изграден и буферен паркинг.

Министър Росен Желязков коментира, че за година и два месеца ще бъдат създадени необходимите условия по нормалното движение на пътниците през Централна гара.

„Пътниците е необходимо да предвиждат допълнително време, за да може да се придвижат до влаковете. Ще бъде намалено и времето за композиране и престой“, обяви той.

Председателят на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ Григор Григоров обясни, че ежедневно оперира 190 влака, от които 85 пристигащи, 85 заминаващи и 20 служебни.

„Това е 30% от общия брой влакове, които дружеството оперира. Всички бързи влакове няма да претърпят изменения в своето разписание. Единствено до 20 пътнически влака могат да закъсняват с 10 мин. или по-ранно тръгване или по-късно. Всичко това ще бъде достатъчно добре оповестено“, обясни Григоров и добави, че челните коловози също ще бъдат затворени, така че пътниците ще трябва да използват задните коловози.

Той призова хората да купуват билетите си онлайн, като се запазват съществуващите възможности за закупуването им и от каса, като предстои да бъдат пуснати и апаратите за продажба на билети.

Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски коментира назрялото недоволство на жители от Владая, които в неделя излязоха на протест, обявявайки се срещу преминаването на товарни влакове през населени места и обяви, че за там се разработва проект.

„Този проект лежи на коридор номер 8 като неговото развитие е изключително важно за нас. Проектът предвижда модернизация на жп линията в участъка от София през гара Владая до Перник. С изграждането на тунелно съоръжение, преди гара Владая, излизаме след гарата и при тази ситуация ще може да позволим по-скоростно движение, да бъде създадена опция да преминават и влакове с по-голяма норма. Товарният трафик няма да бъде вкаран в София. Влаковият трафик както и сега не минава в участъка между Владая и гара София, той се отклонява още от гара Перник през разменна и влиза през гара Волуяк“, увери Папукчийски.

Той обяви, че ще възложат проучване за изграждане на интермодален терминал на територията на София, като той ще бъде ситуиран около Волуяк или Божурище.

„Рехабилитацията на тази линия ще бъде единствено и само за пътническо движение в участъка от Владая до Ц. гара София“, подчерта той.

Министър Росен Желязков каза, че с тази информация целят да разсеят всички притеснения на хората от Г. Баня, Овча купел, че ще има преминаване на товарни композиции през тези части на столицата.

На въпрос на БГНЕС как гледат на идеята да бъдат пуснати двуетажни влакове между Перник и София, Григоров от БДЖ заяви, че те осигуряват по 25 влака на ден във всяко направление.

„Общият брой пътуващи е около 5000 в двете направления, т.е. средното натоварване е по 100 души на влак. Пиковите периоди са два – Перник-София – сутрин, в посока София-Перник – вечер. В пиковите периоди се движат по 6 влака в направление, като при тях средното натоварване в работни дни е 200 души на влак. Двуетажните влакове не мисля, че ще донесат някаква особена полза, тъй като ако има повече натоварване, ние сме готови да пуснем още влакове“, коментира той.

Според него, преминаването към двуетажни влакове ще създаде затруднения, тъй като в момента не разполагат с възможности за тяхната поддръжка и инвестицията в такива за 3-4 влака е нерентабилна.

От въпрос на БГНЕС стана ясно още, че вече е започнал демонтажа на елементи от пероните на гара „Подуяне“ и инфраструктурата и там ще бъде ремонтирана и обновена до юни 2022 г., след като сградата й беше реновирана.

- реклама -