НКАБ, ремонт, автомобил поддържка автосервизите

Задругата на автосервизите иска гаранции за безопасност! Защо трябва да има регистрационен режим? – Видео

В понеделник беше създадена Национална камара на автосервизите в България (НКАБ).

Учредители са пет браншови асоциации, представляващи всички сфери на авторемонтната дейност. Новото сдружение ще работи за повишаване безопасността на движението по пътищата, спасяването на човешки животи, както и за равнопоставеност между автосервизите.

Защо е необходимо създаването на обединение на автосервизните дейности и как това ще помогне за безопасността на пътя? Отговорите потърси Валентина Войкова от експерта в тази дейност Ангел Димитров.

–––––––––––––––––

Какво налага създаването на тази Камара?

Това не е еднократен акт – това е процес, продиктуван от обективните обстоятелства в България! На първо място това е липсата на каквато и да било регулация, законова мярка в автосервизния бранш. В скоби ще ви кажа, че последният нормативен акт, издаден в тази област е от 1981 година. Автосервизите са премятани от задругата на майсторите до Министерството на транспорта и къде ли не още. Няма правила, няма регламенти, няма изисквания. Идеята на тази Камара е да се създадат ясни и изпълними правила, които работят.

Какво точно имате предвид? Ще се борите срещу малките гаражни сервизи ли?

Категорично не! Идеята е да има равнопоставеност! Дори ще помогнем на хората, които имат прекрасни специалисти в своите сервизи, но истината е, че трябва да се работи с някакви правила. Минимално условие е да се регистрират – т.е. когато се регистрират, те отговарят на някакви условия. Ще се съгласите ли да ви оперира някой много добър хирург на масата в задния двор? Да ви сменят крушка или калобран в задния двор – да! Но да ви оправят спирачките, кормилна уредба или окачване… Знаете ли, че неизправни амортисьори удължават спирачния път с много метри? И понякога това е границата между катастрофа и безопасно шофиране, между живот и смърт на пътя.

Т.е. идеята е да има регламент за повече безопасност на пътя?

Това е основната задача на тази Камара – безопасност на пътя и качество на ремонтите, защита интересите на членовете и повишаване на квалификацията на хората, които работят в бранша. Защото вие знаете, че технологиите се развиват бързо – не с години, а с месеци – хибридни, електрически или двигатели с много конски сили. Тези, буквално чудовища, с по 500-600 к.с… Това не може да се оправя с чук…трябват специалисти.

Да се хвана за думата „качество“ на ремонта. Да разбирам ли, че ще се борите за гаранция за извършена дейност?

Всеки сервиз и сега работи с гаранция и носи отговорност за извършения ремонт. Чували сте, че хората си купуват части втора употреба. Ние не сме против това, но не и когато се отнася до отговорни части – спирачна система, кормилно управление, ходова част. И всички членове на тази организация ще се съгласят с това – не защото трябва да печелят повече, а защото става дума за безопасността на водачите и другите участници в движението.

А ние като клиенти как ще разбираме кой сервиз е регистриран?

Основната задача на НАКБ е да се въведе регистрационен режим на автосервизите. Всички, които ви лекуват, които се грижат за зъбите ви, които се занимават с юридическите ви дела или ви строят къщите – всички те са регистрирани. Лекари, строители, адвокати, архитекти – всички те са на регистрационен режим и те не могат да практикуват ако не са покрили някакъв ценз, някакви условия. Това трябва да се случи и в този бранш. Така е навсякъде по света.

Това не е ли свързано с някакви законодателни инициативи?

Да, точно това е идеята – Камарата да се заеме със законодателната инициатива – тя да бъде основният мотор и помощник. Т.е да не се товари държавната администрация и нейните експерти, която няма ресурс за изпълнение на това, но държавата трябва да определи законовите рамки и да застане зад инициативата, иначе няма как да се случат нещата. Безопасността на пътя може да се случи с качествени ремонти от качествени сервизи, които носят отговорност и дават гаранции.

Цялото интервю с Ангел Димитров вижте тук:

 

- реклама -