д-р Илиян Костов, храни, реклами, деца, ГМО, онлайн
Снимка: кадър БНТ

Забранява се рекламата с деца на ГМО и вредни храни, онлайн търговията – с регистрация

Новият закон за храните е част от един обща пакет, който разработи Министерството на земеделието в продължение на 6 години.

По отношение на рекламата се въвежда забрана на използването на деца в реклама на ГМО-продукти, както продукти забранени и неподходящи за деца.

Това заяви пред БНТ д-р Илиян Костов, заместник-директор на Центъра за определяне на риска по хранителната верига.

Чипсовете и т.нар фастфууд също попадат в тази рестрикция. Терминът от закона е, че и храни, които не са подходящи от деца, се въвежда лимитиращо ограничени по отношение на използването им от деца.

Д-р Костов уточни и правилата, които се въвеждат за онлайн търговията.

Все още този въпрос не е уреден за всички държави членки на ЕС. Работи се по регламент, но България е пионер в тази област, заяви д-р Костов.

Въвеждаме изисквания за онлайн търговия, които се подчиняват на изискванията за проследимост – контрол при производството и дистрибуцията на храни.

„Онлайн търговията може да се извършва както от обекти, които произвеждат и дистрибутират храни, така и от онлайн фирми. Всеки оператор, който оперира в сферата на онлайн търговията с храни трябва да докаже от къде идва този продукт и на кого го е предложил и дистрибутирал. Задължително е също онлайн операторите да бъдат регистрирани и продуктът, който ще бъде продаван трябва да отговаря на всички изисквания по отношение на храните – производство и етикетировка“, каза Костов.

Въвеждат се също две нови означения – „продукт, добит в България“ и „продукт, произведен в България“.

При първото означение изискването е основната съставка да е българска.

За продукт „произведен в България“ – всички етапи на неговото производство и дистрибуция трябва да са на територията на България.

Ще се въведе и знак/щампа, който да показва от кой регион е произведен даденият продукт.

- реклама -