Всеки пети в България слуша музика през стрийминг платформа. Безплатната употреба доминира във всички демографски групи.
Всеки пети в България слуша музика
за да си осигурят достъп до музика.
16 % от тях все още разчитат на безплатната версия на платформите, а 5% плащат абонамент.
Музикалните стрийминг платформи
са най-популярни сред хората под 30 г., като привличат най-много представителите на силния пол, висшистите и столичаните.
Достъпната цена на абонамента се оказва най-мотивиращата причина за половината (51%) от анкетираните за преминаване
от безплатен към платен абонамент.
Това, че цената е определяща, кореспондира и с данните от проучването „Музикалните навици на българите“, в което безплатното съдържание се посочва като водещ фактор сред
слушателите на музикални платформи.
Липсата на реклами (41%) и достъпът до целият световен каталог (38%) са между другите водещи причини за избор на платен абонамент.
Най-малък стимул за преминаване от
безплатна към платена опция се оказва по-доброто заплащане за онези, които създават музиката – едва 8% посочват този фактор като важен за тях. Но пък цели 18% от анкетираните са категорични, че нищо не може да ги накара да си платят, за да слушат музика.