Вижте кои са шестте храни, които подмладяват кожата

подмладяват
Всички искаме да имаме млада и добре изглеждаща кожа независимо от годините си. Употребата на много козметика и гримове в ежедневието обаче със сигурност не ни помага да съхраним младостта за по-дълго време. Вместо да харчим тонове пари за скъпи кремове против бръчки, можем да направим някои промени в начина си на хранене и това ще ни помогне да изглеждаме и да се чувстваме по-красиви на всяка възраст. Вижте топ 6 на храните, които подмладяват кожата!

Тлъста риба

Мазните риби могат да ви помогнат да запазите младостта си за по-дълго. Омега-3 мастните киселини, които се съдържат в тях, намаляват риска от сърдечни заболявания, възпаления и колит, но също така предпазват от вредните въздействия върху кожата. Сьомгата, по-специално, съдържа каротеноиден антиоксидант, наречен астаксантин, който помага на кожата да изглежда по-млада и подобрява нейната еластичност и хидратация.

Висококачествен зехтин

Известно е, че студенопресованият зехтин е една от най-здравословните мазнини. Употребата му води до намаляване на риска за някои от най-често срещаните заболявания, свързани с възрастта, като сърдечни болести, метаболитен синдром и рак, показват проучвания. Богатият на мононенаситени мазнини зехтин подобрява еластичността на кожата и така я оставя млада за по-дълго.

Зелен чай

Зеленият чай съдържа множество антиоксиданти, наречени полифеноли, които предпазват от свободните радикали и намаляват стреса. Употребата на зелен чай намалява риска от диабет, инсулинова резистентност, възпаления и сърдечни заболявания. Полифенолите помагат още за запазване на колагена, основния протеин на кожата ни.

Черен шоколад и какао

Добра новина за любителите на шоколада. Изследванията показват, че тъмният шоколад помага за намаляване на кръвното налягане, повишава чувствителността към инсулин и подобрява функцията на артериите. Неговият антиоксидант, флаванолът, предпазва кожата от увреждане от слънцето и подобрява кръвоснабдяването.

Повече зеленчуци

Бедни на калории, но богати на хранителни вещества, зеленчуците съдържат антиоксиданти, които помагат за намаляване на риска от сърдечни заболявания и рак. Зеленчуците, които имат високи каротеноиди като бета каротин, могат да ви предпазят от свободните радикали, като по този начин предпазват кожата от бързо застаряване. Зеленчуци като домати, броколи и зеленолистни имат най-високо съдържание на витамин С с ефективни антиоксиданти. Освен това зелените и жълтите зеленчуци играят активна роля в поддържането на кожата без бръчки.

Ленено семе

Лененото семе е богато на вещества, които намаляват нивата на холестерола, кръвната захар и инсулина. Освен това ни предпазват от рак на гърдата и на простатата. Лененото семе е с високо съдържание на Омега-3 мастни киселини, които подобряват хидратацията и гладкостта на кожата.