Виолета Комитова: Корупцията се извършва от хора с власт и без страх от съд и прокуратура

МРРБ може да издаде виза за проектиране единствено и само на чисто нова сграда с височина 20 метра, уточни служебният министър по казуса с националната детска болница

В понеделник МРРБ отново ще внесе документи за вписването на временното ръководство на „Автомагистрали“, съобщи пред БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. Тя обясни, че се иска вписването на временното ръководство от трима души до провеждане на конкурс за постоянно ръководство, състоящо се от петима души, който предстои в началото на юли, но съдия Мария Вранеску е отказала това вписване два пъти.

В предаването „Неделя 150“ Комитова коментира, че съдия Вранеску е спряла още вписването на ръководството на Александровска болница, както и на Българската банка за развитие (което бе съобщено в петък пред БНТ от министъра на икономиката Кирил Петков – бел. ред.).

Аз вече виждам четири намеси на Мария Вранеску“, заяви министър Комитова и допълни, че бившият изпълнителен директор на „Автомагистрали“ Стоян Беличев е по-влиятелен от министъра на регионалното развитие към днешна дата.

„Г-н Беличев и съдия Мария Вранеску много се тревожат, че аз искам за 15 дена (от 22 юни до 5 юли – бел. ред.) да сложа временно ръководство.“

По темата с предплатените авансово пари на фирми за пътно строителство Виолета Комитова посочи, че това крие огромен инвестиционен риск парите да се изгубят, фирмите да фалират и нищо да не се построи.

Този риск аз не бих го предприела, ако парите бяха лично мои.“

Това е все едно да си купите мебели сега за къща, която ще построите след пет години, отбеляза министър Комитова.

Предстоят срещи на ръководството на МРРБ с всички фирми, които са взели аванси. Ще работим, за да си завършат работата по договорите, категорична бе Виолета Комитова.

„Фирмите са доста. Една по една те ще дойдат при мен да поговорим. Те трябва да си завършат работата по договорите.“

Държавата отделя много пари за строителство на пътища, а ние всички сме инвеститори в тези пътища, защото се дават пари от бюджета. От друга страна обаче строителните фирми се оплакват, че парите са малко и това се отразява на качеството, отбеляза още Виолета Комитова.

„И двете страни са прави. Знаете ли защо се получава така? Защото между тези две има една дупка, в която се е наместило едно невидимо явление, наречено корупция. Тя няма партия, няма цвят, няма мирис, тя е невидима, тя е потайна, тя е коварна. Тя се извършва от хора, които имат власт. Те не се страхуват от прокуратура, от съдебна система, затова си позволяват да извършват корупция.“

Пред БНР Комитова заяви още, че знае как може да се случи превантивната борба с корупцията в строителството.

Няма да раздаваме повече пари за строителство без обществени поръчки като въпросните аванси, заяви тя. По думите й това е изкривило изцяло конкуренцията и строителната среда.

„Назад към пазарната икономика и конкуренцията.“

Занапред обществените поръчки ще бъдат без инженеринг, край на инженеринга, изтъкна Виолета Комитова.

През инженеринг за един път, на който му трябват 1 милион куб. метра насип, ние можем да напишем 3 милиона, поясни тя.

Министър Комитова планира още да въведе граждански контрол за качеството на даден обект в гаранционния срок.

„Не ни трябват контрольори. Ние ще контролираме качеството в гаранционния срок чрез гражданите.“

Източник: БНР

- реклама -