Yahoo AOL Verizon

Verizon продава Yahoo и AOL за 5 млрд. долара

Verizon обяви, че продава избледнелите интернет звезди Yahoo и AOL на частна инвестиционна компания за 5 милиарда долара, слагайки край на амбициите за онлайн медии на телекомуникационния гигант.

Това съобщи АФП.

Сделката с Apollo Global Management включва и цялото звено на Verizon Media, включително рекламните технологични операции на двете марки.

Verizon ще запази 10% дял в компанията, която ще бъде известна като Yahoo и ще продължи да бъде ръководена от изпълнителния директор Гуру Говрапан, се казва в изявление на компанията. Verizon придоби Yahoo през 2017 г. за около 4,5 милиарда щатски долара. Компанията обедини Yahoo в свое подразделение с AOL, друга звезда от ранната ера на интернет, която Verizon придоби през 2015 г.

Както AOL, така и Yahoo загубиха сила и високи пазарни оценки, тъй като потребителите на интернет преминаха към по-нови платформи като Google и Facebook.

Verizon търсеше синергии от огромното онлайн присъствие на Yahoo и други медийни операции, включително уебсайтове за новини TechCrunch и наскоро продадения Huffington Post.

С Google и Facebook, доминиращи в онлайн екосистемата, „Yahoo не се справи добре и Verizon не успя да направи много с това“, каза Роджър Кей, анализатор от Endpoint Technologies Associates. „Yahoo беше напълно оформен обект със своята технология и Verizon не можеше да превърне птица в риба.“

Кей заяви, че ще остане трудно да се прекъсне рекламният „олигопол“ на Google и Facebook и че перспективите са несигурни за новия Yahoo. „Възможно е (Аppolo) да се опита да извлече нещо и да го върне на пазара“, каза Кей.

- реклама -