Фандъкова, София, Патриарх Евтимий, Фритьоф Нансен, велоалеи, бусленти, паркоместа
Снимка: БГНЕС

Велоалея и бус лента на столичния бул. „Патриарх Евтимий“, „Фритьоф Нансен“ става двупосочна

Велоалея и бус лента ще има по столичния бул. „Патриарх Евтимий“.

Това предвижда проектът за нова организация на движението по булеварда, който представи столичният кмет Йорданка Фандъкова.

“В този проект е помислено за всички участници в движението и това е един проект, който показва и нашата визия за превръщането на София в град на хората“, каза кметът на София. Той включва всъщност няколко участъка не само бул. „Патриарх Евтимий“, бул. Витоша, Фритьоф Нансен. “Част от тези проекти са работени и досега, но едно от големите постижения на този проект, че всъщност е комплексен и дава много, много решения. Две еднопосочни велоалеи всъщност свързват 6 съществуващи велотрасета в мрежа“, посочи още тя.

Двупосочното движение на автомобили по „Фритьоф Нансен“ е разгледано в този проект.

„Откъм страната на бул. „Витоша“ велоалеята се сваля на пътното платно“, каза още тя. „Проектът създава този баланс между всички участници в движението, между всички хора и това е един за мен включително и социален проект, който ни учи да живеем заедно и да имаме споделено движение“, подчерта Фандъкова.

От Софийския университет до Петте кьошета ще се съкрати чувствително пътуването с тролей.

Помислено е и също за паркирането – увеличава се броят на местата по ул. „Г. С. Раковски“ за сметка на намалените по бул. „Патриарх Евтимий“.

Снимка: БГНЕС

Така създаваме баланс между всички участници в движението“, уточни Фандъкова.

Идеята е проектът да се реализира още това лято. Той ще бъде обявен за обществено обсъждане и след това трябва да се гласува от СОС. Изпълнението ще струва между 500 000 и 600 000 лв.

„С този проект променяме и организацията на движението по ул. „Г. С. Раковски“ в участъка между булевардите „В. Левски“ и „Патриарх Евтимий“. Подобряваме паркирането – от двете страни между бул. „В. Левски“ и ул. „Гургулят“, а от нея до бул. „Патриарх Евтимий“ то ще е косо, за да осигурим повече паркоместа. Така компенсираме намаляването на паркоместата по бул. „Патриарх Евтимий“.

Снимка: БГНЕС

„С този проект ще предоставим на хората свързани велотрасета, за да ги стимулираме да оставят колите си да се движат с велосипед. Предстои да направим веловръзка на големите квартали „Младост“ и „Дружба“ с центъра, както и веловръзка по бул. „Пушкин“ до кръговото в „Бояна“, за да осигурим качването на велоспедисти до планината“, заяви главният архитект на София Здравко Здравков.

„Ако няма веломрежа, няма и велосипедисти. Много голям плюс на проекта е и бус лентата, която ще се свърже с тази по бул. „В. Левски“. Така на практика ще има скоростен коридор за градския транспорт. ЦГМ веднага ще промени разписанията на тролейбусите, които минават оттук. За първи път ще се изградят виенски тип спирки – велоалеята ще се повдигне, това ще означава, че велосипедистите вече не са с предимство и ще трябва да изчакат хората да слязат или да се качат от превозните средства на градския транспорт“, подчерта общинският съветник от „Спаси София“ Борис Бонев.

Следващата седмица общината ще представи проекти за още 5 нови велоалеи. Работи се и по споделено движение на велосипедисти и трамваи по ул. „Граф Игнатиев“.

- реклама -