Вече не само Дяволът носи Prada

Prada разкри изненадваща нова луксозна линия — скафандри за жени астронавти. Първата жена, която ще стъпи на Луната, ще бъде облечена

в дизайнерски костюм.

Първата жена, която ще стъпи на Луната, ще бъде облечена в дизайнерски костюм — по-точно скафандър на Pradа.

Скафандърът от “следващо поколение”,

представен в сряда сутринта на Международния астронавтически конгрес в Милано, е толкова стилен, колкото може да бъде един обемист бял костюм, и е снабден с иновативни технологии за защита на астронавтите и осигуряване

на оптимална производителност.

“Extravehicular Mobility Unit” — техническото наименование на скафандъра — е разработен от Prada в партньорство с Axiom Space за мисията Artemis III на НАСА.

Това ще бъде първото кацане на човек на Луната от 1972 г. насам, като стартът е планиран за 2026 г.

„Разчупихме модела“,

заяви президентът на Axiom Space, Мат Ондлър, в свое изявление. „Партньорството между Axiom Space и Prada създаде нов основополагащ модел за сътрудничество между индустриите, разширявайки възможностите

за комерсиализация на Космоса.“

Все пак не очаквайте да видите логото на Prada върху скафандъра.

Според Vogue, то отсъства от ярко белия костюм, като единствената препратка към модната къща е в детайлите.

Костюмът включва червени линии, които напомнят за червените маркировки върху униформите, създадени от Prada за ветроходния отбор на Купата на Америка, Luna Rossa, което се превежда като

“Червена луна”, отбелязва Vogue.

Този костюм — преминал през обстойни тестове и почти завършен — е проектиран със стил и практичност, защитавайки астронавтите от суровата лунна атмосфера, като същевременно “визуално вдъхновява бъдещи изследвания”, се казва в прессъобщението.

Той разполага с “естетически

привлекателен бял външен слой”, създаден чрез “иновативни методи за шиене” за максимален комфорт.

Скафандърът може да издържи на минусовите температури на Луната поне два часа и е проектиран за осемчасови космически разходки, като същевременно разполага с животоподдържащи системи, облекла под налягане и други решения, които “отговарят на нуждите от изследване и разширяват

научните възможности.”

Мисията Artemis III — която ще отведе първата жена и първия цветнокож човек до Луната — ще приземи астронавти близо до южния лунен полюс. Това е само една от експедициите в рамките на програмата за лунни изследвания “по начин, който никога досега не сме виждали”, както коментира администраторът на НАСА, Бил Нелсън,

в предишно изявление.

Докато космическата агенция планира повече изследователски мисии в дълбокия космос, екипът на Prada също насочва поглед към звездите, като разработва “нови методи за тъкане с високоефективни влакна и почти безшевни конструкции, които биха могли да представляват интересни бъдещи решения за скафандрите”, споделя Лоренцо Бертели,

главен маркетинг директор за Prada.

“Ние сме пионери в нова ера на космическите изследвания, където партньорствата играят ключова роля за комерсиализацията на космоса”, каза Ръсел Ралстън, изпълнителният вицепрезидент на извънкорабната дейност на Axiom Space.

“Такива партньорства изграждат силен

и сплотен екип, който позволява на експертите от различни индустрии да разработват авангардни технологии и специализирани продукти и услуги, стимулирайки иновациите. За първи път използваме опит от други индустрии, за да създадем по-добро решение за Космоса.”

- реклама -
error: Съдържанието е защитено