Вълчев, онлайн образование, учители, родители

Вълчев: По 30 лв. допълнително за интернет на учителите, изработват наръчник за родители за обучение в онлайн среда

Учителите получават допълнителни средства, с които да компенсират разходите си по време на онлайн обучението.

Това стана ясно от думите на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев в отговор на депутатски въпрос за действията на МОН по подготовката на учебната 2020 – 2021 г., в контекста на продължаващата пандемия.

„Има подписан анекс към колективния трудов договор, в който са одобрени допълнително 30 лв. за заплащане на интернет на учителите и за консумативи“, обяви той по време на участието си в петъчния парламентарен контрол.

Министър Вълчев увери, че няма учители, които по време на пандемията да не преподават в електронна среда заради липса на устройства. „Може някъде да не преподават заради други фактори, но не и заради липса на устройства“, категоричен бе той.

Министър Вълчев подчерта още, че вече над 80% от учителите работят с електронни дневници и този процес ще се увеличава.

Той допълни още, че от МОН разработват специален наръчник за родителите за това как да подпомагат обучението на децата в електронна среда.

Нито една система не е настроена да обучава предимно в електронна среда, както се наложи през последните осем месеца. Няма съмнение, че това е предизвикателство, с което българската образователна система се справя относително добре. Предизвикателство, което ще остане и след пандемията, каза още Красимир Вълчев.

По думите му учебните програми и планове не зависят задължително от средата, в която се преподава.

Той посочи, че е слушал мнението на различни специалисти, които твърдят, че методиката не се различава от средата, а други твърдят, че следва да се различава.

За това сме организирали възлагането на изработването на методика от висшите училища. Няма кой друг да я създаде освен съответните катедри. Това, което проучихме, е че в момента има отделни материали, но няма цялостна методика и това е факт. Не може да се изработи толкова бързо една методика. Помогнаха ни висшите училища да изработим и помагало за родителите, участващи с децата си в дистанционното обучение, което също отне повече време, отколкото ни се искаше. Убеден съм, че това помагало ще бъде полезно и занапред. Предстои да го популяризираме“, заяви още министърът.

- реклама -