В разгара на лятото: Преди резервация на хотел попитайте за всички важни условия

В разгара на лятото: Преди резервация на хотел попитайте за всички важни условия. Търговците да бъдат коректни, а почиващите да четат внимателно условията за ползването на туристическите услуги, за да може сезонът да

премине спокойно и с положителни емоции.

Това призова Габриела Руменова от онлайн платформата „Ние, потребителите“. Тя съветва при възникване на проблем, участниците в спора да бъдат диалогични и да търсят разумни и справедливи и за двете страни двете страни решения.

„В началото на новия летен сезон станах

свидетел на ситуация, в която туристи се възмущаваха, че са им таксували шалтета и масичка към наетите от тях два шезлонга

и чадър, като твърдяха,

че не е имало предварителна информация за това. Нашата проверка на информационната табела за платената зона показа,

че цени за наем на масичка и шалтета

все пак има, но те са със значително по-дребен шрифт и в далеч по-невзрачен цвят в сравнение с тези за основните атрибути –

шезлонг и чадър.

Това е некоректно от страна на търговеца и може да въведе в заблуждение потребителя, както и се е случило с тези хора“, разказа Руменова.

Тя добави, че това е нелоялна търговска

практика и за нея трябва да сезират контролния орган – Комисия за защита на потребителите, както и Министерството на туризма.

Във връзка със случая

експертът припомни, че ценоразписите за предоставяните на плажа и където и да било другаде услуги, менютата в заведенията и т.н., трябва задължително

да са и на български език и в български лева.

Те трябва да са ясно и четливо изписани и да не въвеждат в заблуждение чрез игра с шрифтове, цветове и пр. Освен това, ако търговецът не е посочил цена за дадена услуга, то потребителят не следва да дължи нищо.

Габриела Руменова препоръча преди

да резервираме място за настаняване, след като вече сме прегледали няколко оферти, да се върнем и да прочетем

отново в детайли тази,

на която сме се спрели, преди да я капарираме. Така ще се уверим, че не сме се заблудили за нещо.

Добре е също така преди това да се свържем

с обекта и да се поинтересуваме на рецепция за важните за нас неща, тъй като от

наша гледна точка те

може да се решаващи да се спрем на именно тази оферта, а за хотелиера да са второстепенни или съвсем незначителни.

Тя даде пример с чадъри към all inclusive-a

на хотел, които се оказват на последна линия. А също и с история на майка с малки деца с резервация на стая, за която се е знаело, че няма изглед към морето, но не е било известно, че

прозорците гледат към гробищата.

Руменова обърна внимание и на това да се внимава с амбулантните търговци на храна и плажни принадлежности, както и задължително да се изисква касов бон.

- реклама -