Турция

Турция е на второ място по входящ туризъм у нас

Турция е четвърта сред топ пазарите за България за 2017 г. и втора за първите три месеца на тази година.

Това стана ясно по време на работна среща министърът на туризма Николина Ангелкова и турския посланик у нас Хасан Улусой, на която бе обсъдено бъдещото двустранно сътрудничество в туризма.

Посещенията от турски туристи за периода  януари -март 2018 г. са повече от 161,5 хил., като нарастват с 14,6% спрямо същия период на миналата година. През цялата 2017 г. пък Турция се нарежда на 4-то място сред топ пазарите за туристически пътувания в България. Посещенията от южната ни съседка са над 636 хил. и са отчели ръст от 12,5%.

Министър Ангелкова съобщи, че е изпратена официална покана към турския министър на културата и туризма за участие в срещата на министрите от страните членки на Организацията за черноморско икономическо сътрудничество (ОЧИС), която ще се проведе във Върна през юни. Събитието е включено в календара на Българското председателство на Съвета на ЕС и е от най-високия клас „А“. Турският министър на културата и туризма е поканен да се включи и във втория Международен конгрес на световните цивилизации и древните маршрути, който е под егидата на СОТ и ще се проведе в София в периода 14-16 ноември.

Министър Ангелкова и посланик Улусой обсъдиха създаването на работна група с експерти от двете страни, която да организира прояви в България и Турция с цел увеличаване обмена на туристи, както и съвместно популяризиране на двете съседни държави пред далечни пазари.

Ще се проведат съвместни срещи, на които представители на отделните курорти, туроператори и туристически агенти, инвеститори и хотелиери от двете страни да осъществят директни контакти.

Двете страни се обединиха около варианта това да стане през есента. Министър Ангелкова предложи, а посланикът на Турция се съгласи, че ще бъде много ползотворно, ако двустранните срещи между професионалистите от България и Турция съвпаднат като време с конгреса на цивилизациите в София, където се очаква широко международно участие

- реклама -