туризъм, пътувания, НСИ, разходи туроператори, турагенти, обезщетения,туризъм, мерки, сезон, Стела Балтова ЕК, движение, ваксинирани, тестове

Туристическият бранш очаква от новия министър спешни мерки за спасяване на сезона

Националният борд по туризъм очаква новоназначеният служебен министър на туризма доц. Стела Балтова да вземе спешни мерки за спасяване на летния туристически сезон. .

Това се казва в позиция на борда.

НБТ пожелава успех на служебния министър доц. Стела Балтова и се надява тя да работи добре с бранша, както по време на първото служебно правителство на президента Румен Радев, пише в позицията на организацията.

„Очакваме кръг от спешни мерки, които трябва да бъдат взети за спасяването на летния сезон. На първо място е необходима интензивна комуникация с международните партньори и туроператори за представянето на България като безопасна туристическа дестинация. На дипломатическото поле трябва да бъдат проведени разговори с Германия, Великобритания, Русия, Полша, Румъния и други важни пазари. Това трябва да стане в пълен синхрон с Министерството на външните работи и Министерството на здравеопазването. Необходими са общи действия от държавата. България е в благоприятна ситуация по отношение на намаляването на заразените и разпространението на коронавируса, но е остава в периферията на дипломатическо ниво. В това отношение ни изпреварват Гърция, Турция, Испания, Малта, Кипър“, пише в позицията.

Националният борд по туризъм настоява и за удължаване на мерките 80/20, разсрочване на кредитите за хотелиерите и продължаване на подпомагането на туроператорите, екскурзоводите и ресторантьорите.

В допълнение трябва да бъдат осигурени мерки и за големите предприятия в туризма, които до момента бяха изключени от субсидиране. Те са вторият най-голям работодател след държавата и затова е необходимо съдействието на служебния финансов министър за намирането на подходящи стимули.

Националния борд по туризъм предлага още засилване на рекламата на България на международните пазари и стартиране на процедура по изработването на нов бранд, с който страната ни да бъде представена по модерен и адекватен начин на международните туристически пазари, завършва позицията на организацията.

- реклама -