Около 12 млн. лв. са пропуснатите приходи на Центъра за градска мобилност от продажба на карти и билети за градския транспорт в София и неработещите синя и зелена зона за паркиране. Само от синята и зелената зона загубите са около 400 000 лв. за всяка седмица, в която те не работеха. 1,8 млн. лв. са задълженията на ЦГМ към транспортните оператори за март, а прогнозата за април е 4,5 млн. лв.
„Обмисляме вариант за взимане на кредит, с който да покрием сумата, която не сме осигурили от приходи от продажба на карти и билети и от зоните за платено паркиране.“ Това съобщи шефът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев на заседанието на комисията по транспорт към СОС.
Най-голяма загуба отчита метрото – около 8 млн. лв.

Също около 3 млн. лв. са загубите на „Столичен електротранспорт“ – 800 000 лв. от спряната продажба на билети от ватманите и водачите.
„Ще предложим на всички, живеещи в синята и зелената зона, които имат валидни стикери за платено паркиране да получат 2 месеца удължение на срока“, каза Дилчев.

От 18 май контрольорите ще възобновят и нормалната си работа по редовността на пътниците в градския транспорт. Тази седмица те ще продължат да продават билети вместо да глобяват нередовните пътници.
Поне до края на май ще остане в сила забраната водачите в градския транспорт в София да не продават билети на пътниците.
„Оптимистичният сценарий е в средата на септември да достигнем 80% възстановяване на приходите от продажба на превозни документи, а през лятото – 35-40%. Имаме и друг песимистичен сценарий при бум на заразените с коронавирус есента за значително редуциране на градския транспорт в София“, обясни Дилчев.
От 300 до 1000 лв. е глобата за пътници без маска в градския транспорт. От днес екипи на ЦГМ и полицията стартират масови проверки за спазването на разпоредбата на здравния министър за носене на маски.