Цените на всички цигари скачат (С колко?)

Цените на всички цигари скачат. Цигарите скачат, включително и електронните.Никотиновите течности вече стават акцизна стока и ще се облагат като традиционния тютюн. Това предвиждат текстове в законите за

държавния бюджет, които предстои да се актуализират.

Промените ще засегнат Закона за акцизните и данъчните складове. В него ще се създаде нов член 126, който гласи: Течността за електронна цигара, съдържаща никотин, се смята за тютюнево изделие“.

Дефиниция на този вид изделие е следната: „Течност за електронна цигара е течност, която се употребява чрез вдишване на пари, получени в резултат на нагряване, без горене, и е предназначена за употреба с електронни цигари

или се съдържа в контейнерите за многократно пълнене,

дефинирани в параграф 1, т. 39 и 40 от допълнителните разпоредби на Закона за тютюна тютюневите и свързаните с тях изделия.“.

Акцизната ставка за течността в електронните цигари е, както следва:

  • 0,18 лв. за милилитър от 1 юли 2022 г.   

  • 0,19 лв. за милилитър от 1 юли 2023 г.

  • 0,20 лв. за милилитър от 1 юли 2024 г.

  • 0,21 лв. за милилитър от 1 юли 2025 г.

Повечето никотинови течности идват във флакони от 10 мл., което означава че върху сегашната цена ще се добави 1,8 лв. акциз, което би увеличило ДДС с 36 стотинки или така един флакон би поскъпнал с над 2,1 лв.

Добавянето на течността за цигари към акцизните стоки ще доведе и до начина на тяхната продажба и режимът ще се затегне както на обикновените цигари

От 177 на 187 лв. ще се увеличи и акцизът

на класическите цигари. Така папиросите ще поскъпнат с 20 стотинки на кутия само заради акциза. Ако се добави и ДДС, то поскъпването ще е поне с около 25 стотинки на кутия.

Акцизът на нагреваемите цигари (тип IQOS и Glo) се повишава от 233 лв. на килограм на 245 лв. на килограм. Във всяка кутия от 20 цигари HEETS има 6 грама тютюн и по този начин поскъпването на на акцизната ставка за кутия

ще бъде в размер на 6 стотинки с включване на ДДС

ще се повишат с около 7-8 стотинки, освен ако производителите не предприемат действия за увеличаване или намаляване на цените са самите изделия.

- реклама -