нощен транспорт София

Тръгва нощният транспорт в София по 4 линии в интервал от 40 минути

От 7 април тръгва нощният транспорт в София. 14 климатизирани автобуса, оборудвани с видеокамери, ще се движат по четири маршрута, а цената на билета ще е от 2 лв. и той ще важи за всички линии през цялата нощ

Графикът е в интервал от 40 минути от полунощ до 4 часа сутринта

Линиите са номерирани като N1, N2, N3 и N4, и ще се движат съответно по маршрути:

ж.к.“Люлин 1,2″- ж.к.“Младост 4″ с 50 спирки,

кв. „Обеля“ – ж.к. „Студентски град“ с 38 спирки,

ж.к. „Овча Купел 2“ – ж.к. „Левски“ (Автостанция Изток) – 33 спирки

ж.к. „Дружба 2“ – ж.к. „Гоце Делчев“- 49 спирки в едната посока и 55 в другата.

Всички автобуси, които ще пътуват по линиите на нощния градски транспорт в София, са оборудвани със съответното видеонаблюдение

Целта е да се гарантира максимална сигурност както за водачите и кондукторите, които ще се возят в автобусите, така и за самите пътници.Заместник-кметът по транспорта в Столична община Евгени Крусев обясни, че там, където спирките за нощния транспорт не се засичат със спирките на редовните линии, които пътуват през деня, ще бъдат поставени допълнителни указателни табели, така че хората да знаят къде спират нощните автобуси. На местата, където спирките се засичат, ще се поставят допълнителни табели, които ще информират, че ще има транспорт и през нощта.

Днес бе представен финалният вариант на наредбата на градския транспорт, който ще бъде разглеждан на утрешното заседание на общинския съвет

В нея се конкретизират всички текстове, свързани с нощния транспорт. Нова услуга в София. Линиите са 4, цената на картата за ползването на този транспорт ще бъде 2 лв., във всеки автобус ще има контрольор, който ще продава картата и ще следи да няма нередовни пътници. Тя важи за четирите линии и с една карта човек може да се прикачва на друга линия през цялата нощ.

Председателят на СОС Елен Герджиков подчерта, че на 7 април всичко ще бъде готово и услугата стартира. „Силно се надяваме, че тя ще бъде припозната като полезна от софиянци и след експерименталния срок, за който е гласувана, а именно 9 месеца, до края на годината, тя ще стане постоянна и ако има нужда може да се мисли за въвеждането на допълнителни линии и допълнителни подобрения, за които самата експлоатация е показала, че са необходими”, обясни той.

С приемане на наредбата, според Герджиков, се слага край на санкционирането на пътници, които използват карта за една линия, но пътуват с друго превозно средство по същата линия

Така, ако досега пътник можеше да ползва билет, има изискване, освен маршрута на двете линии да съвпадат и спирките да съвпадат. „Новата наредба казва дефинитивно, че единственото изискване, за да се ползва тази карта за една линия на друго превозно средство на друга линия е тези трасета да съвпадат, и в отсечките на трасетата, в които те съвпадат, отпада изискването и спирките да съвпадат”, обясни Герджиков. Така, ако имате карта за една линия за трамвай номер 5 например, ще можете да ползвате по цялото продължение на бул. Борис Трети и автобус 260.

Глобата за нередовен пътник става максималната разрешена от закона, а именно 50 лв. По време на консултации е постъпило и експертно предложение глобата, която се плаща на място, на контрольор да бъде 30 лв., а не както досега 40 лв. Елен Герджиков посочи, че важно напомняне е условията, по които се ползват буферните паркинги на метрото. Към момента е достатъчно беше притежаване на карта за метро. В новата наредба дефинитивно е казано,ч е това условия е недостатъчно, към него трябва да се прибави и задължително използване на метро.

- реклама -