Томислав Дончев, мерки, коронавирус
сн. БГНЕС

Томислав Дончев: В Плана за възстановяване и устойчивост няма асфалт

В Плана за възстановяване и устойчивост няма асфалт. Има високоскоростни влакове и системи за сигурност в жп-сектора.

Това коментира вицепремиерът в оставка Томислав Дончев пред Bulgaria ON AIR .

„Санирането е 16% от стойността на Плана, но са 90% от коментарите по него,“ каза той по повод критиките, че 2,2 млрд от средствата по Плана са заделени за саниране.

„Срокът 30 април е до голяма степен инструктивен. Все още една трета от страните-членки нямат консистентна версия на план, имат или отделни глави, или само структура, обяви Томислав Дончев. –

Крайният срок, в който могат да бъдат внасяни националните планове в ЕК и да бъдат одобрявани, е средата на 2022 година. Разбира се, България не бива да се цели в подобен срок. Дали планът е внесен в ЕК? Той е внесен още на 20 април. Дали България е поискала да стартира процедурата по одобрение от страна на ЕС и Съвета – все още не. По предложение на самата ЕК е добре да използваме по най-добрия начин следващите две седмици, в които да текат преговори, да направим редица важни уточнения, за да може, когато пуснем плана, той да бъде одобрен от ЕК и да нямаме неочаквани изненади,“ коментира вицепремирът в оставка.

„Планът за възстановяване и устойчивост започна да се разработва при първия анонс, че ще има пакет от инструменти на Европейския съюз – Next Generation EU.

По него беше работено последните 8 месеца, това са екипи от всички министерства, институции, Националното сдружение на общините, Българска академия на науките, редица университети – 240 души бяха ангажирани в разработването на Плана. Направихме всички усилия, да бъдат направени обществени консултации, защото няма гаранция, че хората в държавната администрация владеят цялата истина и знаят всяка сфера в най-малки детайли“, каза Дончев.

Той добави, че са направени над 30 секторни дискусии – като резултат има 3 версии на документа – тази, по която се работи, е последната. Изрази съжаление, че по него не е имало политическа дискусия.

„Малко бяха политиците, които положиха усилие да прочетат няколкостотин страници. Не само Плана, предполага се да се прочетат и проектите към него“, категоричен бе той.

- реклама -