Томислав Дончев избори, избирателна комисия административно обслужване

Томислав Дончев: Българското правителство не работи под натиск

„Българското правителство не работи под натиск”. За това беше категоричен вицепремиерът Томислав Дончев по повод преговорите за закупуване на нови бойни самолети.

„България има нужда от силна бойна авиация. Не виждам защо не се приема като българско постижение, а като услуга към някой”, заяви Дончев пред Нова телевизия. Той обясни, че цена като 3 милиарда лева за самолетите няма. „Гласуваната сума от американския конгрес е таванът. Това не е финалната оферта. Финалната оферта още не сме я получили”, допълни Дончев.

Вицепремиерът коментира и предложението за партийна субсидия от 1 лев на глас.

„Когато някой тласка разговора постоянно към популизма, конвенционалните мерки не винаги дават резултат. Това предложение би следвало да се гледа с всички останали предложения, включително и тези за диференцирани ставки на ДДС за храните”, смята  Дончев. „Едно е да правиш популизъм на гърба на държавата, което е много грозно, съвсем друго е да правиш популизъм на гърба на партиите, което също не е много хубаво, но е по-малко вредно”.

„Въпреки всички рационални аргументи, попитайте 10 човека от тях 9 ще ви кажат, че партиите не трябва да получават субсидии”, коментира още Дончев. Според него субсидия от 1 лев на глас би променило политическия живот.

„Рисковете са факт. Тогава и хората, и институциите трябва много по-стриктно да следят какво правят партиите, трябва да се следи откъде идват парите, да се ограничи вътрешнопартийният живот. Кампаниите ще бъдат много по-семпли”, каза Дончев.

Вицепремиерът коментира и диференцираните ставки като го определи като „див популизъм”.

„Практиката показва, че по-ниските ставки на ДДС не водят до промяна в цените. Разликата не отива в крайния потребител, а остава в търговеца. Това е мярка, която се прилага за стимулиране и подпомагане на търговците. Диференцираната ставка е много по-трудна за администриране и дава чудесни възможности за данъчни злоупотреби”.

- реклама -