Теглим евтини ипотечни кредити

Теглим евтини ипотечни кредити.

Финансови експерти отчитат ръст на кредитите през последните месеци. Най-търсени са ипотечните кредити: увеличението им на годишна основа към октомври е 19%.

Обемът на ипотечните кредити продължава да се увеличава и вече надхвърля 19 милиарда лева.

“На първо място много ниските лихви, които в момента са на лице у нас.

Даже бих казал парадоксално ниските лихви, особено по отношение на ипотечното кредитиране,

ние сме в момента в сравнение с останалите европейски страни на едно от първите места по най-ниски лихви по ипотечните кредити”, обясни д-р Пламен Джапаров, Катедра “Финанси”, ИУ-Варна пред БНТ.

Голямата конкуренция между банките също стимулира кредитирането, казват финансистите. Потребителите могат да изберат най-изгодните за тях условия. А българите не са песимисти за финансовото си състояние.

Най-често се теглят кредити за покупка или ремонт на жилище, или за друга голяма покупка.

“Повечето проучвания сочат, че по-често потребителски кредити се теглят за ремонт на жилището, за покупка на техника или автомобил. Все по-често се теглят и кредити във връзка с финансиране на образованието. 13% от българите теглят бързи кредити с идеята да финансират различни семейни тържества, от типа на абитуриентски балове, кръщенета”, каза още д-р Пламен Джапаров.

Банковите институции проверяват платежоспособността на кредитополучателите, но експертите съветват и хората да преценят сами възможностите си преди да теглят кредит.

“Има златни правила по отношението на това каква част от доходите ни трябва да остава свободна, след като покрием кредита.

От порядъка на 60-70 % трябва да е.

Нивото на така наречените “лоши кредити” или просрочени е рекордно ниско,

но ако се сравняваме с другите страни в Европа, не е толкова ниско,

ние сме в топ 5 по високо равнище на лоши кредити”, поясни д-р Пламен Джапаров.

При тегленето на кредити манталитетът на българите също оказва влияние, казват финансистите. Младите често прибягват до кредит, за да финансират екскурзии в чужбина, например, а тези в по-зряла възраст – за по-сериозни покупки.

- реклама -