Тайните на българския „Оскар“

Двамата носители на тазгодишния Оскар за цялостен принос в категорията „Научни и инженерни технологии” Петър Митев и Владимир Койлазов разкриха част от тайната на успеха си.

„Успехът ни е пресечна точка между компютърна изобретателност, вкус, умения и много математика“, разкриват българските носители на наградата.

И двамата са създатели на компанията Chaos Group, която е българска фирма от България, офисите им се намират в Интер ЕКСПО център.

5335969Имат около 200 служители и офиси в целия свят.

„Нашите детски мечти еволюираха съвсем логично и стигнахме до тук, до „Оскар“-а, заяви Петър Митев. Според Владимир Койлазов такава награда не се получава случайно, за нея се кандидатства всяка година, а критерият за нея – да има доказан напредък в съответната област. За тази година те попадат в категорията „Софтуер за компютърна графика и ефекти за филми”. Кандидатствали са още 11 фирми, заедно с тях. Организаторите са ги поканили в САЩ, за да презентират работата си, след което са ги известили, че получават наградата за цялостен принос, като тя се дава не за конкретен продукт, а за групата хора, които работят в тази област.

5335978Койлазов заяви, че наградата е резултат от дълги години упорит труд, за който са помогнали не само техните колеги от фирмата, но и клиентите им. Той посочи, че техният софтуер е съобразен с визуалните задачи, които получават и даде пример с кадри от филма „Игра на Тронове”. Повече от конницата не са истински герои, техническите възможности заменят необходимостта от статисти, особено при масовите сцени и битките.

Петър Митев поясни, че целта е била като гледа филма да не се разбере, че персонажите не са истински. Вторият филм, който представиха носителите на Оскар, е за един въжеиграч, който се разхожда на въже между двете кули в Ню Йорк, които вече не съществуват. Той издаде някои тайни около компютърната анимация с разиграването на архитектурни планове и създаването на компютърни герои. Един от техните похвати е да се монтира лицето на главния герой върху тялото на друг човек, който изпълнява действието реално. Третото филмче, за което те разказаха, са модели коли със симулации в движението по подобие на пътуване в реална среда. Дори за автомобили, които още не са произведени.

- реклама -