мобилни оператори, цени, поскъпване
снимка: Pixabay

Светът е изкарал 4 трилиона часа в социалните мрежи през 2022 г.

Населението на света е изкарало над 4 трилиона часа в социалните мрежи през 2022 г., което е ръст от 17%, а тенденцията е към поредно увеличение през 2023 г.

Това сочи доклад на data.ai за всички значими тенденциите в социалните приложения през миналата година, основни точки от който са публикувани в специализирания сайт socialmediatoday.com и цитирани от „Телеграф“.

Първо, data.ai подчертава възхода на BeReal, мрежа, която отбеляза голям скок, тъй като потребителите търсят по-автентично и просто изживяване в социалните медии. „BeReal избухна като популярна социална сензация през 2022 г., привличайки потребителите с по-автентично и по-малко изкуствено модерирано изживяване.

Нито едно социално приложение не е добавило повече нови потребители в САЩ през последните пет години от 5,3 милиона на BeReal през август 2022 г.“

Тази статистика сама по себе си може да бъде малко подвеждаща, тъй като BeReal не е разбил нито един рекорд по изтегляния в повечето региони.

Тази корона остава сигурно в лапите на Meta, въпреки че TikTok също се представи добре на повечето пазари.

Предизвикателството пред BeReal сега, както отбелязва data.ai, е надграждането на това внимание, защото макар че подканването потребителите да споделят снимка веднъж на ден очевидно е интересно, в това няма голям потенциал за ангажираност или монетизация.

Което може и да не е проблем – самите BeReal все още изглежда не са решили дали изобщо искат да включат реклами.

В един момент обаче мрежата ще трябва да финансира разходите си, така че ще трябва да включи някаква форма на добавка или реклама, за да генерира приходи.

Остава да видим дали това е мост, който би насърчил още потребителите да преминат към BeReal.

Междувременно TikTok е другата ключова тема в доклада на data.ai, като данните са, че приложението е генерирало най-много приходи от всяко друго социално приложение през 2022 г. Основната част от парите са били за дарения за творци или покупки на брандирани артикули. Те са особено популярни при лайв видеа, които позволяват на потребителите да ги спонсорират и да допринасят за популярността им. „Лайв пазаруването“ като цяло остава основно китайска тенденция, но статистиката сочи, че все повече потребители по света ползват TikTok за покупко-продажба на валута. Покупките по време на лайв стриймове се засилват и в Snapchat (Snapchat+), както и  в Instagram.

Заедно с големите приходи на Twitter след увеличаването на цената на Twitter Blue след закупуването на компанията от Илън Мъск САЩ изпреварват Япония и Китай и се превръщат в най-големия пазар за покупки през социални приложения. Според данните САЩ, Китай и Япония формират 40% от разходите в социалните мрежи през 2022 г.

Изводът е, че потребителите са все по-склонни да харчат пари в самите социални мрежи и е въпрос на стимули и развиване на нови опции, за да се засили дори повече това поведение.

Докладът обявява, че общото време, прекарано в използване на социални приложения, се е увеличило със 17% на годишна база, надхвърляйки 2 трилиона часа на телефони с Android през 2022 г.

Заедно с устройствата на iOS времето се увеличава до близо 4 трилиона часа.

Социалните приложения продължават да доминират вниманието, като мобилното видео заема все повече потребителско време, което остава ключова тенденция за отбелязване за всички онези, които търсят да увеличат максимално вниманието и обхвата на съдържанието си.

Като цяло данните не разкриват нищо неочаквано или шокиращо, но си струва да се отбележат действителните числа зад ключовите тенденции и какво могат да означават те за бъдещото развитие.

Основният извод обаче е, че TikTok разполага с най-големите възможности както като прекарано време от потребителите, така и спрямо парите, изразходвани през приложението. Ако TikTok успее да надгради допълнително върху тези тенденции и да избегне забраната в САЩ, която все още не е напълно изчезнала, въпреки падането на Доналд Тръмп от власт – приложението най-вероятно ще става все по-силно и разрастващо се през 2023 г.

- реклама -