Празниците в края на годината не промениха спада на световния пазар при таблетите.
Той завърши втората си година на отстъпление с още 20% срив в последното тримесечие на 2016.
Това посочи в своя публикация изследователската компания IDC.
Според нейните данни през последните три месеца на годината от всички утвърдени марки са продадени около 52,9 милиона устройства, което е девето поредно тримесечие на спод в продажбите. Общо за 2016 година те са 174,8 милиона (-15,6%).
„Атмосферата около пазара на таблети продължава да се влошава“, въпреки усилията на много производители да „преориентират своето продуктово портфолио към сегмента на разглобяемите (различни устройства с клавиатури)“ като Surface на „Майкрософт” или iPad Pro на „Епъл”, признава Райън Райт, анализатор на IDC.
„Виждаме бъдещо нарастване в развиващите се пазари като Близкия изток или Африка, също както и в Централна или Източна Европа, но единствените им катализатори са опростените модели и ниските цени. За нещастие на сектор, това са устройства, които не дават голяма възвръщаемост”, добавя той.
Американската компания „Епъл” (Apple) запазва първото си място в света, въпреки спада на продажбите с 19% до 13,1 милиона устройства през четвъртото тримесечие.
Тя има 24,4% от годишните продажби през 2016 година и 24,7% през последните ѝ три месеца.
На втора позиция е южнокорейската „Самсунг” (Samsung) с 15,9% годишни и 15,1% през последното тримесечие, докато американският гигант в онлайн търговията „Амазон” (Amazon) укрепи своето трето място с таблетите Fire (6,9% от пазара през годината и 9,7% за четвъртото тримесечие).
Първата петица се оформя с два китайски производителя: „Леново” (Lenovo) и „Хуауей” (Huawei) със съответно 6,3% и 5,6% за цялата година и 7% и 6% за трите ѝ последни месеца.