Според експерти едва 150 км от републиканските пътища у нас са безопасни

„Едва 150 километра от цялата републиканска пътна мрежа могат да бъдат определени като безопасни.“ Това заяви Руслан Баждеков от Институт за пътна безопасност в студиото на „Европа сутрин“ с водещ Диана Радева. „В България има 150 километра безопасни шосета от 28 хиляди километра пътна мрежа. И това са 150 км – част от новите магистрали, които са направени и част от реновирани шосета.“, уточни Баджеков.

Той определи като прецеднет обвиненията, които бяха повдигнати срещу бивши ръководители на АПИ заради катастрофата край Своге, при която загинаха 20 души.

среща Григор Григоров шофьор домашен арест прокуратура

„Което показва, че времето на промяната за цялостната философия на пътната безопасност в страната ни вече е дошло. Всичко се стоварва върху шофьора, а това съвсем не е така. И този първи акт на съпричастност към отговорността към процесите показва, че ни чакат по-добри дни.“, каза Баджеков.

Любка Маринова от Асоциацията на пострадалите при катастрофи също беше категорична, че е време вината да пътните инциденти да започне да се търси и извън шофьорите.

„Не може всеки път всичко да се разминава и да се трупа върху шофьора, защото единствено в България от целия Европейски съюз, като вина, са обвинени 97 % от шофьорите, докато в Европа това са 60 %. Другите 40 % са поради други причини.“

Повечо от 30 нарушения на Закона за движение по пътищата са установили от Института за пътна безопасност при първоначалния оглед на мястото на катастрофата с участието на лидера на ДОСТ Лютви Местан, при която загина 6 – месечно бебе.

Руслан Баждеков обясни, че знакът „Стоп“ не е сложен на правилното място, не е толкова висок, колкото трябва. Така нареченото островче не е обезопасено, маркировката не е сложена правилно, видимостта на е достатъчно добра.“

От Института за пътна безопасност ще оповестят резултатите от проверката и на мястото на катастрофата следващата седмица.

Още по двете теми вижте във видеото:

- реклама -