„Юнайтед Груп“, водещ доставчик на телекомуникационни услуги и медии в Югоизточна Европа, днес обявиха, че са завършили придобиването на „Нова Броудкастинг Груп“, най–голямата мултиплатформена медийна компания в България.
„Нова“ се състои от 10 телевизионни канала, включително националната НОВА ТВ, и най-голямата онлайн платформа в България – „Нетинфо“, която достига средно до 80% от българското население всеки месец. Тя също така управлява четири радио станции.
На българския пазар „Юнайтед Груп“ притежава телеком-опертаора VIVACOM.
“С радост посрещаме „Нова“ и нейните служители в семейството на „Юнайтед Груп“. България е привлекателен пазар за нас и като част от „Юнайтед Груп“ „Нова Броудкастинг Груп“ ще продължи да надгражда силните си страни“, коментира Виктория Боклаг, главен изпълнителен директор на „Юнайтед Груп“.
Боклаг добави: „Между „Нова“ и другите наши медийни операции съществува добра съвместимост. Това ни дава възможността да постигнем синергия и да разширим мащаба си, за да увеличим инвестициите си в локално съдържание, което да удовлетвори нашите клиенти.“
Като част от „Юнайтед груп“ дейностите на „Нова Броудкастинг груп“ ще бъдат супервизирани от бившия изпълнителен директор на RTL – Dirk Gerkens, професионалист с повече от 25 години опит в сферата на телевизията.
Придобиването на „Нова Броудкастинг Груп“ е в съответствие със стратегията на „Юнайтед Груп“ да притежава както телекомуникационни, така и медийни компании на пазарите, където оперира. Платформата на компанията обединява водещите оператори и най-добрите производители на съдържание в Югоизточна Европа, съобщават от компанията.
Медийното подразделение на „Юнайтед Груп“, „Юнайтед Медиа“, всяка година произвежда повече от 20,000 часа оригинално съдържание и излъчва повече от 30 канала, които са на разположение за наземни, кабелни, DTH, OTT и IPTV платформи.