Смяна на валутата: Ще ни връщат рестото и в лева, и в евро

Смяна на валутата: Ще ни връщат рестото и в лева, и в евро.

За да се чуе мнението и да се отчетат потребностите на българските граждани относно начина на

посочване на цените на стоките и услугите и осъществяването на търговската дейност в преходния

период около въвеждането на еврото в България, некомерсиалната платформа “Ние,

потребителите” организира анонимна онлайн анкета на тази тема: https://forms.gle/Jqs1vkrDq2R2eNgL6.

Законопроектът и мотивите към него са публикувани на Портала за обществени консултации на Министерския съвет именно, за да бъдат събрани становища и гледни точки от възможно най-много заинтересовани страни.

Разработеният е-въпросник приканва гражданите да споделят как за тях ще бъде по-лесно и

удобно посочването на цените на продуктите при кампании за намаления например в периода на двойното обозначаване – в лева и в евро.

Действащото към момента потребителско законодателство задължава търговците в този случай да посочват редовната и намалената цена на стоката в лева.

Със законопроекта за въвеждането на еврото, в преходния период,

се добавя още една – намалената, в евро.

Въпросът към гражданите е желаят ли и редовната цена да бъде посочена в евро.

Аналогичен въпрос има и за случаите,

в които потребителското законодателство задължава

търговците да посочват цена за единица мярка и за количеството в разфасовката, когато имаме предварително пакетирани продукти.

От “Ние, потребителите” питат хората още искат ли да има изрична забрана за връщане на “смесено” ресто – в евро и в лева, през първия месец от приемането на еврото, когато все още ще е възможно да се плаща и в лева. Съгласно предвиденото в закона за еврото, в този период, дори при плащане в лева, търговците ще връщат ресто приоритетно в евро. Изключения се допускат за случаите, в които няма да имат достатъчни наличности от тази валута.

„Ако хората платят в лева, но продавачът им върне част от рестото в евро, а останалата – в лева, за тях би било много трудно на касата да извършат необходимите пресмятания, за да се уверят в коректността на сметката. А до подобни ситуации е много възможно да се стигне, ако няма изрична забрана за “смесено ресто”. Затова е добре да се обърне специално внимание и да има акцент по този и други чувствителни въпроси при допитването до обществото”, казва основателят на “Ние, потребителите” Габриела Руменова.

- реклама -