След ремонт: Държавата ни връща част от разходите (Как?)

От тази година в сила влиза и ново данъчно облекчение, свързано с ремонтите на дома. Българските данъкоплатци могат да си върнат до 200 лева от разходите за „труд“.

За целта обаче те трябва да отговарят на определени условия – имотът да се намира на територията на страната,

лицето да е собственик

или съсобственик на мястото, да няма роднинска връзка със строителя и да разполага с  документите за извършване на плащане.

Родителите на деца с увреждания могат да се възползват от данъчно облекчение в размер на 900 лева. То може да бъде използвано заедно с това за отглеждане на деца. Така те могат да си върнат до 1350 лева от дължимите към Националната агенция по приходите (НАП) суми. Това стана ясно по време на брифинг на НАП във връзка с началото на тазгодишната данъчна кампания. 

По думите на директора на Дирекция „Обслужване“ към НАП Боряна Георгиева

размерът на данъчните облекчения

през тази година е значително по-висок от предходните – родителите имат право да подадат декларации за приспадане на 450 лева от дължимите данъци за едно дете, 900 лева за две деца, а за три и повече деца – 1350  лева.

От приходната агенция подчертават, че ако единият родител е бил по майчинство и няма данъчна основа, на база на която да се възползва от облекчението, то другият може да го направи вместо него. Срокът, в който те могат да получат обратно парите си е до 1 месец след изготвянето на проверките на служители на НАП.

„Очакваме повечето декларации, които

ще бъдат подадени през първите дни

от кампанията, да бъдат от лица със суми за възстановяване”. В годишната декларация вече е дадена възможност лицето да избере по какъв начин да му бъдат върнати надвзетите пари – да се възстановят по банков път след проверка или с тях да се погасят стари или бъдещи задължения“, поясни Георгиева.

Националната агенция по приходите съветват гражданите да подават своите данъчни декларации по електронен път като за целта те трябва да разполагат с електронен подпис или ПИК, издаден от приходната агенция. Другите начини за подаване на декларация са

през Български пощи или в офис на НАП.

Самоосигуряващите се лица могат да подадат своите документи единствено по електронен път.

Статистиката на НАП обобщава, че над 80 на сто гражданите са подали предварително попълнена данъчна декларация, заради което справките за изплатените доходи от юридическите и самоосигуряващите се лица следва да бъдат подготвени до 28 февруари.

- реклама -