България почти непозната на специализирана борса за туризъм в Барселона, а Скандинавските страни се рекламират с питиета в чаши от дебел лед и комплект ръкавици.
В изложбеният център на града приключи изданието на – Global Incentive and Business Travel and Meetings Exhibition with Conferences.
Всяка година в борсата се включват над 16 000 фирми от цял свят, тя се провежда от 1988 година и е специализирана за професионалисти в областта на бизнес-пътуванията и конгресния туризъм. България участва там със свой национален щанд, сред присъстващите имаше и български фирми-изложители и поканени участници.
Конгресният и бизнес-туризма е един от най-бързо развиващите се, скъпи и перспективни сектори в отрасъла. За страната ни е сравнително нов, различен от класиката – море/планина. Затова наши фирми използват подобни големи изложения не само за да обновят контактите си, но и да научат новостите.
Как туристическия бранш оценява участието си в борсата?
След завръщането си от Испания, Мария Костова от Sun Spree Travel Partners обясни, че е била в Барселона като част от 5-те български фирми специално поканени от организаторите на форума. Тя оценява българското участие там за много полезно защото по време на борсата се провеждали съпътстващи обучения и семинари.
„Те ни помогнаха да се ориентираме за качеството на услугите и настаняването, изисквани от фирми и бизнесмени. Разбрахме от какви допълнителни дейности се интересуват, какво да им предлагаме за свободното време“, казва Костова.
Според нея България може да предложи всичко от това, което в момента е модерно и се търси в сферата на бизнес-пътуванията и добавя: „Но никой не ни познава и не ни свързва с подобен вид туризъм. Което означава, че не сме популярни, няма никаква реклама“
Костова забелязала, че доста по-малки страни от нас на борсата привличат с атракции интереса на присъстващите. Така си направили добра реклама. Но и този път на нашия щанд нямало нищо, с което да ни забележат.
„Толкова българи живеят в Барселона– сигурно с удоволствие биха приели да се хванат на едно дълго българско хоро до нашия щанд. Но все пак, трябва някой да ги покани и организира“, коментирали специалисти от туристическия бранш.
В повечето от случаите организацията била запазена марка само на министерството. Но участниците в борсата казват и друго – че присъствието на румънските им колеги и конкуренти в Барселона е било изцяло финансирано от тяхното министерство на туризма.
Автор: Велина Димова – специален пратеник на Flashnews в Барселона