стреса

Симптомите на стреса: Вижте физическите знаци, които показват, че сте под напрежение

Съществуват седем физически симптома, които показват кога човек е натоварен, според хранителен експерт.

Шарлот Уотс, автор на книгата The De-Stress Effect, вярва, че храненето оказва сериозно влияние върху начина, по който тялото реагира на стреса.

Говорейки за Healthista, канал, посветен на женското здраве, Уотс обяснява, че симптомите на стреса може да бъдат породени от недостига на витамини и минерали:

„По време на стресовите периоди тялото усвоява хранителните вещества по-бързо, тъй като всичките ни системи, включително енергийния поток, мозъчните реакции, хормоните и имунната система, работят с по-бърз темп.“ 

стреса

„Това може да доведе до недостиг на витамини и минерали в дългосрочен план“, добавя хранителният експерт, преди да изброи следните симптоми и липсите, които ги предизвикват:

Напукани устни (витамин B6), скърцане със зъби (витамин B5), бели петънца по ноктите (цинк), запек или диария (магнезий), кървене на венците (витамин C), петна по крайниците (витамин E), гърлени и гръдни инфекции (витамин A).

Съществуват и безкрайни проучвания, доказващи ефекта, който стресът оказва и върху теглото. Още повече, нови изследвания предполагат, че това е по-разпространено при жените.

Проучване, проведено в Калифорнийския университет, Сан Франциско, показва, че жените, които изпитват тревожност заради събития от живота, са изложени на по-голям риск от напълняване, отколкото тези, които рядко се поддават на стреса.

стреса

 

„Ние знаем, че стресът повлиява поведението, включително дали хората прекаляват с храната, или изобщо не посягат към нея, както и неврохормоналната активност чрез частично увеличение производството на кортизол, свързано с повишаване на теглото“, кометира Мишел А. Алберт, професор по медицина в Калифорнийския университет.

И докато тревогата се възприема от учените като провокираща отрицателни ефекти, изследователски екип в Северозападния университет в Илинойс твърди, че малката доза стрес може действително да бъде от полза за клетъчното здраве.

Изследването, публикувано в Cell Reports, установява, че кортизолът, често наричан и „хормон на стреса“, може да предпазва стареещите клетки и да намали риска от дегенеративни заболявания като Алцхаймер и болест на Хънтингтън.

Източник: Independent

 

 

 

 

- реклама -