Шокираща статистика: 27 училища у нас са със среден успех Слаб 2 на матурите през май

Шокираща статистика: 27 училища у нас са със среден успех Слаб 2 на матурите през май. През май матура по български език и литература са държали ученици в общо 950 училища.

„Това са преди всичко професионални гимназии, има сред тях средни училища, вечерно училище, спортно училище.

Не е изненада, това са училищата,

които традиционно на различните видове изпити показват резултати по-ниски“, заяви директорът на „Съдържание на предучилищното и училищното образование“ Евгения Костадинова, предава bTV.

„Ние сме професионална гимназия при нас учениците, които идват имат желание да придобият опит, умения и професия. Оттук идва и демотивирането им по отношение на общообразователните предмети“, заяви директор на Професионална гимназия по хранително вкусови технологии Нели Стоянова.

В професионалната гимназия по хранително вкусови технологии на

държавните зрелостни изпити през май

са се явили 43 ученици, а средният успех е 2,75. От училището казват, че за първа година имат подобни резултати. Една от причините е честата смяна на учители.

„Първата госпожа почина, втората ваша колежка журналистка също високо квалифициране се разболя продължително, след което напусна. Постъпи трета учителка, а през втория срок на 11. клас четвърта учителка ги пое, която ги приключи. Всичко това неминуемо води и една от причините за слабите резултати“, добави Стоянова.

Освен честата смяна на преподавателите

и онлайн обучението, което е затруднило учебния процес, причина за слабият резултат е и социалното положение на учениците, според директора на гимназията.

„Много често децата са от семейства на разделени родители, на родители работещи в чужбина, оставени на грижите на баби дядовци или настойници и са принудени да работят. 50% от тази година от завършващите абитуриенти работеха и учеха, което по една

или друга причина също води до

този слаб резултат“, каза Нели Стоянова.

От образователното министерство казват, че могат само да издават препоръки и да насочват, как да се преодолее този проблем, а в училищата трябва да се изследват конкретните причини и да ги отстранят.

„Препоръките, които ние не просто бихме дали и ние сме ги дали още преди началото на учебната година, защото това се случва ежегодно, е през регионалните управления

да се идентифицират онези училища,

които имат нужда от методическа подкрепа“, заяви Евгения Костадинова.

На фона на лошите резултати на зрелостниците в учебното заведение се случват и различни неща.

Екип от деветокласници от училището в часовете по информационни технологии сглобиха първият от поредицата роботи, който е емоционално интелигентен,

с изкуствен интелект, разпознава образи,

предмети, говори, усмихва се“, заяви учителят по математика и информационни технологии Цветан Костов.

От училището се надяват този резултат да бъде за пръв и последен път.

- реклама -