Шефът на МВФ за Европа с важни съвети за България! Ето какво трябва да се случи!

Шефът на МВФ за Европа важни съвети за България! Ето какво трябва да се случи! България е на правилния път за присъединяване към еврозоната през 2025 г., но бюджетът не трябва да ускорява инфлацията. Това заяви директорът на отдела за Европа в Международния валутен фонд (МВФ) Алфред Камер пред БТА.

Той посочи още, че

за да предлага по-добри услуги на своите граждани, правителството трябва

да намери начин за тяхното обезпечаване, като едни от предложенията на Фонда в тази посока са въвеждане на по-прогресивна данъчна система и повишаване на корпоративния данък.

Според него

разпределението на доходите у нас е много неравномерно.

„Това, което би помогнало на социалното сближаване, е предоставянето на добри обществени и социални услуги и подобряване на уменията на трудещите се.

Така

България може да постигне западноевропейски жизнен стандарт.

И затова една от нашите препоръки беше, че за да платите за тези услуги, трябва да осигурите приходите, като България има голям потенциал да генерира тези средства и това не е непременно свързано с нивото на данъчните ставки“, каза Шефът на МВФ за Европа.

По думите на Камер

Европа е изправена пред значими проблеми в средносрочен план

и водещият сред тях е свързан с производителността на труда и застаряващото население. Не всички придобити умения и сертификати се признават от една страна в друга от ЕС, а преместването от една страна в друга е 8 пъти по-скъпо от това на работник, който се премества от един американски щат в друг.

За да се справи ЕС с предизвикателствата, МВФ препоръча задълбочена интеграция

на единния пазар чрез намаляване на вътрешните бариери, които ако се свалят с 10%, то това ще доведе до увеличение на БВП със 7 процентни пункта, посочи още Камер.

Сред предизвикателствата пред Европа той открои и липсата на завършен банков съюз и такъв на капиталовите пазари, което възпрепятства стартиращите компании в намирането на финансиране и ги кара да избират САЩ за своите следващи етапи на развитие.

- реклама -