С колко крачки на ден можем да удължим живота си

Ходенето е здраве. Поредното доказателство за това е проучване включващо над 16 000 жени на възраст над 60 години, съобщи Study finds.

Проучването показва, че 4500 крачки на ден са достатъчни, за да помогнат за удължаване на човешкия живот. Нещо повече, изследователите казват, че няма значение дали ги правите наведнъж или на кратки порции, това просто може да намали риска от преждевременна смърт.

В сравнение с това да не предприемат никакви крачки, изследователите установяват, че всеки допълнителни 1000 крачки допринасят за 28% намаляване на смъртността сред участниците в изследването.

Авторите на изследването помолиха участниците да носят устройство за отчитане на крачките за измерване на активността в продължение на четири до седем дни. Устройствата проследяваха всичко – от дълги разходки навън до такива като изкачване по стълбите. Жените, които са правили повече от 2000 стъпки дневно в непрекъснат ритъм, са показали 32% намаляване на риска от смърт. Предишен анализ на същите жени също открива, че тези, които са правили 4500 стъпки на ден, са имали значително по-нисък риск от смърт в сравнение с най-слабо активните жени.

„Технологичният напредък, постигнат през последните десетилетия, позволи на изследователите да измерват кратките прояви на активност. Докато в миналото бяхме ограничени само до измерване на дейности, които хората можеха да си припомнят чрез въпросник “, казва ръководителят на изследването Кристофър Мур, докторант по епидемиология в Университета на Северна Каролина, в съобщение за медиите .

Според клиниката Mayo средният американец прави между 3000 и 4000 крачки всеки ден. Това е еквивалентно на около две мили ходене. Макар че това може да звучи много, някои експерти поставят целта за върхова подготовка на около 10 000 крачки дневно .

- реклама -