Росен Желязков: Не може да сложим пъдар на всеки пътник

Не може да се сложи на всеки пътник пъдар. Така транспортният министър Росен Желязков коментира следенето за носене на маски в градския транспорт и БДЖ. Няма разпоредба за междуградския транспорт за намаляване броя на пътниците и такава не може да функционира, обясни министърът в ефира на Би Ти Ви. „Да пуснем индивидуална маршрутка за всеки пътник няма как да стане или индивидуален трамвай за един човек“, каза добави той и посочи като проблем неносенето на маски.

Мерките срещу заразата според транспортния министър са достатъчни и навременни. Те се вземат стъпаловидно с оглед на нарастващите заболели, обясни той. „Самата гилдия предлага решения, някои от които са взаимоизключващи се. Като започнем от предложения за това на кой ден и в какво състояние трябва да постъпи пациентът в болницата. Има гласове от пълен локдаун, до това, че мерките са прекомерни и в момента“, каза Желязков и добави, че не е привърженик на пълното затваряне.

В системата на транспорта работят близо 40 хил. души, а през ковид кризата всички работят нормално и дори се развиват, отбеляза транспортният министър. За следващия бюджет има увеличение със 120 млн. лв. за системата на транспорта – бюджетни средствата от концесията на летище София. „Този ресурс ще бъде разпределен за модернизация и поддръжка на железопътната инфраструктура, закупуването на нов подвижен състав, подобряването на работата на Български пощи“, обясни Желязков. Още 1 млрд. лв. се очакват от ресурсите за възстановяване в периода 2021-2024 г. По оперативна програма „Транспортна свързаност“ заедно с механизма за свързване на Европа ресурсът ще бъде 2 млрд. лв. „Тези пари са за следващите години и се планират за модернизацията на инфраструктурата и то особено за Северна България“, каза Желязков.

Компенсирането на таксиметровия бранш ще е на база разликата между минималния размер на алтернативния данък до размера, който всяка една община е получила за 2020 г. Това е записано в държавния бюджет, обясни още министър Желязков и добави, че от година се обсъждат методи за изсветляване на автошколите и намаляване на корупционните схеми в сектора.

„Летище София продължава да функционира и с намален трафик. С временната мярка, която ЕК предлага за подпомагане на всички засегнати сектори, ще намерим как да бъдат редуцирани определени сектори, включително и летищните“, коментира министър Желязков. Летищните такси се определят от летищния оператор и министърът не бе наясно защо софийското летище е покачило своите такси. „Ако някой си е направил сметка, концесионерът да завари покачени такси, прави мечешка услуга, защото концесионерът в обвързващите се предложения е казал, че няма в първите години да покачва таксите“, каза Желязков.

- реклама -