Ресорният министър: Удрят туризма ни с фалшиви новини, вадим бежаннците от станциите до 1-2 месеца

Удрят туризма ни с фалшиви новини, стана ясно от интервю за bTV на министъра на туризма Христо Проданов. „Войната в Украйна е оказала негативно въздействие върху туристическия сезон в България по две направления. Едното е липсата на руски и украински туристи. А второто – пускането на фалшиви новини за ситуацията у нас“, посочи той.

„По обясними причини не можем да очакваме руски и украински туристи в България, те обикновено са около 1/10 от входящите туристи у нас. Другият негативен ефект е може би благодарение на фалшиви новини, че

тук е неспокойно и че имаме проблем на Черно море,

лошите географски познания на нашите европейски приятели и партньори, които си мислят, че България граничи с Украйна и че ситуацията е неспокойна. Това обясни още Проданов.

„Положили сме всички усилия да убедим чуждестранните ни партньори, че сме сигурна и спокойна дестинация. Както и че чуждите, и българските граждани ще изкарат приятна, сигурна и спокойна почивка“, заяви министърът на туризма.

„Най-голямото предизвикателство пред нас ще бъде, че сме

принудени да работим по туроператорски договори, сключени миналата година,

защото така работи международния туризъм, да не говорим, че имаме отложени договори от 2019 г. заради пандемията“. Това заяви пък Теодор Пастърмаджиев, член на Управителния съвет на Съюза на собствениците в Слънчев бряг.

Той добави, че не е актуализирана цената по туроператорските договори, защото никой не приема промяна на цената по вече сключен договор. „Разходите са нараснали неимоверно напоследък, а приходът стои на нивата да не кажем от 2019 г.“, каза още Пастърмаджиев.

На този фон мярката „60/40“ приключва в края на юни. „Мярката „60/40“ помагаше много през летния сезон миналата година, през зимния сезон. За съжаление, не можем все още да знаем точния разход на нощувката и на храната за ден. Причината е, че те постоянно се променят“, разкри и мениджърът на хотел в Слънчев бряг Стойка Терзиева.

Министърът на туризма обаче посочи, че

мярката за компенсация на цената на тока ще продължи и след юни.

Проданов обясни, че тече пълен преглед на концесиите за плажовете у нас.

„Не бива да правим генерални заключения и да осъждаме вицепремиера Калина Константинова. Все пак чест й прави, че положи усилия и се справи изключително добре с тази бежанска криза“, защити вицето Проданов. Константинова стана обект на лавина от критики заради видео със заплахи и остър тон срещу бежанците.

„Спомняте си по време на сирийската криза, бежанците, които влизаха от Сирия в България бяха 6000 през целия период. И тогава Бойко Борисов от сутрин до вечер от телевизорите ни се оплакваше колко е тежка ситуацията. За сравнение, през последните три месеца минаха 300 000 украинци под една или друга форма през територията на България. И не чух Калина Константинова един път да излезе някъде и да се оплаче колко е тежко. Да, най-вероятно е станало така, че си е изпуснала нервите, за което тя се извини. Не смятам, че трябва да я виним, тя свърши доста работа“, добави министърът.

Проданов заяви, че 22 000 украински бежанци са

настанени по новата програма в държавни бази

на по-ниска цена (по 15 лв. на ден за бежанец).

„Идеята е в следващите три месеца да има пълна интеграция на тези хора, за да започнат вече да работят и да живеят като всички останали български граждани. Защото това е спасението. Няма по-добър начин да се интегрираш в едно общество, ако техните и нашите деца учат в един клас и ние работим с тях заедно. Това е пътят“, заяви министърът на туризма.

Той добави, че в момента по данни на работодателските организации у нас има над 200 000 свободни места и за тях няма желаещи българи.

„В същото време украинските граждани, които в момента са в България има много специалисти, има възможност тези хора да бъдат интегрирани пълноценно и да започнат да работят. Съответно да освободят в рамките на месец-два държавните бази, в които са настанени, за да може и работниците и служителите да отидат на почивка“, каза още Проданов.

Източник: Стандарт

- реклама -