Рекордни 9 милиарда долара, похарчени в онлайн търговия на „Черния петък“ в САЩ

Жителите на САЩ , на фона на пандемията от коронавирус , похарчиха рекордните 9 милиарда долара за онлайн пазаруване в „Черния петък“, денят на големите разпродажби, следващ Деня на благодарността, честван на четвъртия четвъртък на ноември, съобщава „Асошиейтед прес“, позовавайки се на данни от „Adobe Analytics“, която анализира информация от 80 от 100-те най-големи търговски вериги в САЩ.

Миналата година тази цифра беше 7,4 млрд. Долара, през 2018 г. – 6,2 млрд. долара. Според изследователите нарастването на интереса към онлайн пазаруването се дължи на факта, че в много щати поради пандемията има ограничения за работата на редовните търговски обекти, съобщава ТАСС.

Най-голямо търсене през последния „черен петък“ се използва от мобилни устройства, различни домакински уреди. В сравнение с предходните години интересът на купувачите към бижута и обувки е значително намалял.

Според изчисленията на „Adobe Analytics“ през предстоящия 30 ноември „Кибер понеделник“ американците ще похарчат за покупки в онлайн магазини от 10,8 млрд. до 12,7 млрд. долара. Ако прогнозата се сбъдне, това също ще се превърне в нов рекорд. На „Кибер понеделник“ в САЩ онлайн търговците често предлагат отстъпки.

В САЩ обичаят да се провежда разпродажба в петък след Деня на благодарността датира от XIX век. Същият термин „черен петък“ е измислен за първи път от американците, които били крайно недоволни от огромните задръствания, наблюдавани този ден. По-късно името губи своя негативен оттенък, започва да се използва изключително във връзка с най-големите продажби през годината и вече в този смисъл се разпространява както в САЩ, така и по света.

- реклама -